Puyol35
07.06.10,11:04
Dobrý deň

Chcem sa spýtať za pár dní mám štátnice, no zároveň študujem aj na 2. VŠ 2. rok. Je mi jasné že 2. VŠ si platiť musím platiť, nakoľko som prekročil štandardnú dĺžku štúdia, no ako je to s tým že sa musím prihlásiť na UPSVaR, platiť si zdravotné poistenie a iné odvody? Môžem popri štúdiu na 2. VŠ vyknávať nejakú absolventskú prax, kedže budem stále evidovaný ako nezamestnaný? poprípade mám nárok na nejakú podporu?

dakujem
Xanti
07.06.10,09:06
Si denným študentom na druhej škole? Ak áno, tak sa nemôžeš evidovať na UP.
Ak si externým študentom, tak môžeš po štátniciach sa zaevidovať do 7 dní na UP, štát za teba bude platiť odvody do ZP.

Absolventskú prax môžu vykonávať absolventi do 25 rokov, nárok na dávku v hmotnej núdzi majú osoby staršie ako 25 rokov.
Puyol35
07.06.10,09:07
som denným študentom na oboch VŠ
Xanti
07.06.10,09:08
som denným študentom na oboch VŠ
Nemôžeš sa evidovať na UP.
Puyol35
07.06.10,09:12
aj na priek tomu že som už jednu školu skončil? lebo včera bolo niečo v správach v tom zmysle, že pokial sa rozhodnem o štúdium na dalšej VŠ musím si platiť zdravotné poistenie.
Xanti
07.06.10,09:17
aj na priek tomu že som už jednu školu skončil? lebo včera bolo niečo v správach v tom zmysle, že pokial sa rozhodnem o štúdium na dalšej VŠ musím si platiť zdravotné poistenie.
Ano to je pravda, mesačná platba je 28,92 eur.
Nakoľko za teba štát už toto nebude platiť, lebo už si jednu školu skončil.
Ani sa to obdobie nezarátava do počtu odpracovaných rokov pre nárok na vyššiu výmeru dovolenky.
Xanti
07.06.10,09:20
Máš viac ako 26 rokov a stále študuješ?
Štát je platcom zdravotného poistenia aj v prípade, že má študent viac ako 26 rokov a spĺňa všetky nasledujúce podmienky:


štúdium nesmie presiahnuť štandardnú dĺžku štúdia,
študuje dennú formu štúdia,
študent nezískal vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa a nebol mu priznaný akademický titul.


Vieš kedy si musíš platiť zdravotné poistenie sám?