SlivkaDesign
08.06.10,17:20
Mám menší problém. Pracujem ako SZČO a som neplatičom DPH. Popri tom pracujem na dohodu, kde mi z mesačnej odmeny automaticky odratávajú DPH 19 percent. Je to v poriadku, alebo niečo nesedí?

Ťahám to prvý mesiac a nezdá sa mi to. Ďakujem za rady.
veronikasad
08.06.10,15:22
Mám menší problém. Pracujem ako SZČO a som neplatičom DPH. Popri tom pracujem na dohodu, kde mi z mesačnej odmeny automaticky odratávajú DPH 19 percent. Je to v poriadku, alebo niečo nesedí?

Ťahám to prvý mesiac a nezdá sa mi to. Ďakujem za rady.
trošku to máš pomýlené. Z dohody ti nestrhávajú DPH, ale 19 % daň z príjmu, pretože u zamestnávatela nemáš podpísané vyhlásenie k zdaňovaniu príjmov.

Aký si mal základ dane z podnikania minulý rok ?
SlivkaDesign
08.06.10,15:24
No čiže nie je to v poriadku áno? Viem, že mám trošku mylné predstavy, ale tak učím sa a snažím sa v tom zorientovať. Nič také som nepodpisoval. A podnikám iba 3 mesiace.
veronikasad
08.06.10,15:25
No čiže nie je to v poriadku áno? Viem, že mám trošku mylné predstavy, ale tak učím sa a snažím sa v tom zorientovať. Nič také som nepodpisoval. A podnikám iba 3 mesiace.
Je to v poriadku - doplň základ dane z podnikania za min. rok, resp. predpoklad tohto roku a výšku mesačnej odmeny z dohody.

Máš dve možnosti - poradím ti, ako na to ...
SlivkaDesign
08.06.10,15:26
Ďakujem, samozrejme že čakám radu :)
veronikasad
08.06.10,15:28
Ďakujem, samozrejme že čakám radu :)
Aká je mesačná výška odmeny z dohody ?
SlivkaDesign
08.06.10,15:29
119 eur
veronikasad
08.06.10,15:30
119 eur
v hrubom alebo čistom ?
SlivkaDesign
08.06.10,15:31
hrubom
veronikasad
08.06.10,15:36
Ide o príjem zdaňovaný zrážkovou daňou,. Ak nemáš u zamestnávatela podpísané vyhlásenie, tento príjem už nemusíš uvádzať v daňovom priznaní ako príjem z § 5 (závislá činnosť).