Admin
27.10.05,14:02
Ahojte poraďáci.

Na porade som nový a prvý krát.

Potrebujem pomôcť v nasledovnej veci.
Som študent a pracoval som od 1.1.2005 na dohodu o vykonaní práce, keďže som som už odpracoval 300 hodín, firma so mnou od 1.9.2005 uzatvorila dohodu o brigádnickej práci študenta. Môj hrubý mesačný príjem je cca 8 - 9.000,- Sk
hrubého. Viem, že by som si mal platiť zdravotné poistenie, no vychádza mi
vždy závratná suma, nedá sa tomu nejakým spôsobom vyhnúť?
Nestačilo by mi ak by som sa povedzme od 1.11. zamestnanal na pracovný pomer s hrubým mesačným príjom 1.000, Sk z ktorého by mi firma zalatila odvod?
Nepoznáte nejaké kľučky v zákone, ktoré by nám študáčikom ušterili korunky.
Ďakujem.
anto
27.10.05,12:17
V zákone kľučky nie sú, ale je možnosť taká, aby zamestnávateľ nevyplácal všetko cez mzdy, ale ak môže, tak v hotovosti bez dokladu. Ale to nechcem nikoho nabádať, ako obísť zákon.
Palino
27.10.05,12:19
Ja by som bol za pracovný pomer, ak je niekto ochotný tak ťa zamestnať. Ale ak si mal také príjmy už v 9. a 10. mes., tak si už nepomôžeš a budeš za tie 2 mesiace musieť v ročnom zúčtovaní odviesť do ZP 14 %.
Jozef Mihál
27.10.05,12:44
Nestačilo by mi ak by som sa povedzme od 1.11. zamestnanal na pracovný pomer s hrubým mesačným príjom 1.000, Sk z ktorého by mi firma zalatila odvod?Stačilo by to. Lepší nápad je zamestnať sa takto už v októbri, aby sa bral do úvahy príjem z dohody len za september.
Admin
27.10.05,13:02
ďakujem pán Mihál, ale ako zachrániť ten celý rok na to návod nemáte?
Jozef Mihál
28.10.05,05:48
Prezrite články na mojom blogu.
ZuzanaP
28.10.05,06:03
Možno ešte na doplnenie: príjem na platenie zdravotného sa berie za príjem od 09-12/2005.

Skús si prečítať články p. Mihála a pochopíš.
Admin
29.10.05,14:34