stefany2505
06.07.10,12:41
dobrý deň, potreboval by som radu: známa v máji dovŕšila dôchodkový vek, pracuje ako učiteľka, riaditeľka s ňou už nepočítala pri rozdeľovaní úväzkov na budúci rok. Má čakať pokiaľ jej nedajú ukončenie pracovného pomeru, alebo má požiadať sama o ukončenie?
Čo má robiť v takomto prípade?
Prosím, potrebuje to vedieť súrne.
Ďakujeme
Chobot
06.07.10,10:45
dobrý deň, potreboval by som radu: známa v máji dovŕšila dôchodkový vek, pracuje ako učiteľka, riaditeľka s ňou už nepočítala pri rozdeľovaní úväzkov na budúci rok. Má čakať pokiaľ jej nedajú ukončenie pracovného pomeru, alebo má požiadať sama o ukončenie?
Čo má robiť v takomto prípade?
Prosím, potrebuje to vedieť súrne.
Ďakujeme

Prečo by mala sama žiadať o ukončenie PP? Nech si počká, kým jej dajú výpoveď. Ak dá sama výpoveď, pripraví sa o odstupné.
Andyke
06.07.10,10:46
Prac.zmluvu má uzatvorenú na dobu určitú či neurčitú?
Pokiaľ na dobu neurčitú - dovŕšenie dôchodkového veku nie je dôvodom na výpoveď. Pekne nech čaká, čo urobí zamestnávateľ.
Oni s ňou musia ukončiť PP aj s odstupným (pokiaľ ju nechcú)
truch
06.07.10,10:52
Platí čo napísal Chobot aj Andyke, okrem toho ak ide prvýkrát na dôchodok má nárok aj na odchodné.
stefany2505
06.07.10,10:59
mala čiastočný úväzok
je to rozdiel pri odchodnom aj odstupnom?
ivka70
06.07.10,11:08
mala čiastočný úväzok
je to rozdiel pri odchodnom aj odstupnom?

Nie je, pri odchodnom ide o prve ukoncenie PP po uznani ziadosti o dochodok, odstupne jej patri, ak jej daju vypoved kvoli zruseniu prac. miesta.
Andyke
06.07.10,11:09
Úväzok nerozhoduje
Odstupné sa v bežných prípadoch vypláca vo výške najmenej dvojnásobku priemerného mesačného zárobku.
Ak pracovný pomer trval u zamestnávateľa najmenej päť rokov, patrí mu odstupné v sume najmenej trojnásobku jeho priemerného mesačného zárobku.

Odchodné zamestnávateľ vypláca najmenej v sume priemerného mesačného zárobku zamestnanca. (ale nepíšeš či požiadala o dôchodok v máji)
stefany2505
06.07.10,11:21
Ďakujem