lenonka
30.10.05,19:24
Ahojte, som tu 1x, sú tu veľmi dobré príspevky. Možno aj v minulosti sa objavila podobná otázka, ale mám naponáhlo, takže poprosím o radu: manžel začal od 1.10.2005 na živnosť prevádzkovať krčmu a z rodiny mu chodíme vypomáhať, manželka a 2 deti - študenti. Žiada sa urobiť dohoda o vykonaní práce so všetkými náležitosťami.
1. Musí sa dohodnúť mzda, alebo môže byť i bez mzdy?
2. Čo všetko sa môže dať do nákladov?
3. V SP vraveli, že netreba sa registrovať, zatiaľ. Je iba tzv. dobrovoľné. Aký máte názor?
Ďakujem
rado.weber
30.10.05,18:35
No čo sa tyka zmluv, pokial deti studuju odporucam dohodu o brigadnicej praci studenta, kde uvedies sposob vyplacania - ci uz hodinovu sadzbu, ale pevnu mesacnu.
tebe ako manzelke skor praca na kratsi prac. pomer, kedze dohoda o vykonani prace sa moze uzatvarat max. do 300 hodin rocne na cinnosti, ktore sa nemoze opakovat.

2. do nakladov si moze dat vydavky ktore suvisiace s povahou podnikania (tj. od rozneho nabytku, cez telefony doplnky je toho naozaj vela)

3. Manzel sa SP zatial registrovat nemusi, musi vsak registrovat zamestnancov, resp. brigadnikov a to este pred zacatim prac. pomeru, resp. vykonu prace
Daska
30.10.05,18:48
Este doplnim, ze sa manzel do SP sice prihlasovat nemusi, ale odporucala by som, aby sa dobrovolne prihlasil aspon na nemocenske poistenie. Vymeriavaci zaklad si urci sam.
vladan
31.10.05,05:30
Manzel sa SP zatial registrovat nemusi, musi vsak registrovat zamestnancov, resp. brigadnikov a to este pred zacatim prac. pomeru, resp. vykonu prace
... v prípade, že tento podnikateľ uzatvorí dohody alebo pracovnú zmluvu ako zamestnávateľ, bude sa musieť zaregistrovať na SP a to na tlačive "Registračný list zamestnávateľa", zároveň bude musieť nahlásiť zamestnancov (či už na dohodu alebo pracovnú zmluvu) ešte pred začatím výkonu práce
Yvvetta
01.11.05,10:20