bazalka
10.08.04,09:29
:confused: som úplný nováčik v oblasti podnikania i účtovania. Prosím o pomoc. prenajímam Penzión, aby som si mohla odpočítať PHM potrebujem k tomu knihu jázd?Ako je to s mobilom? Môžem dať celú fa do nákladov?A čo odvody? Musím ich platiť?( mám info, že prvý rok nie) O zisku sa hovoriť nedá. Aspoň tento rok. Ešte malá prosba: prosím poučte ma, na čo by som si mala dať pozor, hm, nejaké všeobecné poučenia ohľadne JÚ (zákon práve študujem)Fúúú, mám v hlave riadny bordel :confused: vopred ďakujem všetkým :D
Janca
10.08.04,08:08
Ehm, je to vela dotazov naraz zo vsetkych oblasti, s ktorymi sa aj ako uctovnik, aj ako podnikatel asi stretnes.
Chyba od Teba vela indicii, aby Ti na tomto fore niekto s urcitostou odpovedal. Osobne by som si dala tento rok spracovat externemu uctovnikovi a popr. v dalsom roku pokracovala v tom sama.
K tejto problematike potrebujes mat aspon vseobecny prehlad o velkom mnoztve zakonov a predpisov, ktore su poprepajane, co mozes podla jedneho zakona, nemusi sa dat podla druheho.
Univerzalny postup sa celkom podla mna neda doporucit. Urcite by si vsak mala zacat na Ziv. urade /ak si FO/, alebo na obch. registri /ak si s.r.o./, dalsie info si vyziadat na prislusnom DU, ZP, SP, nakolko mas vsade nejake terminy. Dalej sa rychlo zaskolit zo zakladov uctovnictva formou kurzu /samostudiom to trva dlhsie/, neviem, co by Ti vyhovovalo.
V Tvojom dotaze je vela otazok z roznych oblasti a na tomto fore su dotazy delene podla roznych tem.
Urcite Ti odpovedia aj dalsi, ale napr. k tomu autu neviem ci ho mas v podnikani, alebo nie, kto je vlastnikom auta, ci je sukromne alebo vypozicane, dalej co sa tyka telefonu, akeho ? Co budu pouzivat hostia, alebo Ty? Co sa tyka odvodov, zalezi, ake odvody si platila predtym ? Teraz si szco, alebo ten prenajom mas popri zamestnani, brala si doteraz podporu ako nezamestnana, ....