miriams1
18.07.10,07:50
Ahojte som začiatočník v účtovníctve. Budem viesť JU pre občianske združenie. Potrebovala by som poradiť. Možno sa Vám bude moja otázka triviálna. Ako správne vydokladovať dar od FO. Potrebujem zaučtovať viac darov od FO (hodnotovo od 5 do nejakých max 300 Euro). Stačí každému vypísať príjmový pokladničný doklad, alebo to musím vždy riešiť nejakou darovacou zmluvou.(bude to možno aj nejakých 40 dokladov) Pýtam sa preto že na PPD sa síce uvádza že od koho to bolo prijaté, ale nie je tam nikde priestor na jeho podpis.(to by si hocikto mohol potom vystaviť kopec takých dokladov) Alebo im to mam dať podísať len niekde na druhú stranu PPD.
Dakujem za rady.
Danielle369
18.07.10,20:27
1. Dar
- je jeden zo spôsobov, ako si zabezpečiť vlastné finančné zdroje na podujatie. Získať ho môžete od akejkoľvek právnickej či fyzickej osoby. Ako doklad slúži darovacia zmluva, ktorá sa vyhotovuje v dvoch origináloch – jeden zostáva darcovi a druhý zostáva obdarovanému , ktorý potom priložíte k vyúčtovaniu
miriams1
20.07.10,19:59
Dakujem za radu :-)
Síce som dufala že si to zjednoduším, ale teda radšej venujem nejaký čas papierovaniu.:)
Danielle369
21.07.10,02:36
V počítači budeš mať vzor darovacej zmluvy a budeš tam meniť len mená darcov a výšku darovanej sumy a vytlačíš. Takže žiadne zložité papierovanie :)
janulka
27.07.10,12:17
Dobrý deň prajem,
mala by som nasledovnu otazku:
- klientka dostala do daru /zadarmo teda ani za ziadnu symbolicku sumu / chladiaci box - starsí, pouzívany viac rokov. dostala ho od svojho dodavatela, jemu je vraj uz zbytočny kupoval novy. Daroval ho len tak bez papierov.
Klientka sa zaobera predajov syrovych a mliečnych vyrobkov.
Prosim vas je nasledujuci postup spravny: zaradit ho do majetku pravdepodobne v nulovej hodnote. Ide o prevod z osobneho vlastnictva do podnikania.
Tweety
27.07.10,12:21
Dobrý deň prajem,
mala by som nasledovnu otazku: