monika.hmirakova
21.07.10,12:01
Dobrý deň, mám otázku, viem, že sa to tu už preberalo,preberá, už druhý deň tu prehľadávam príspevky, ale radšej sa opýtam. čas sú peniaze :-) no som začiatočník, veľmi veľký a chcem si niečo ujasniť...
FO živnostník (platca DPH ale kupuje ako FO) od platcu DPH auto, na kúpnej zmluve je len súkromné meno kupujúceho, vzniká nárok na odpočet alebo by musel byť na zmluve aj IČO? DIČO ? Alebo keď je raz niekto platca DPH tak je a nevzniká možnosť "nebyť" pri kúpe niečoho bez ohľadu ktoré údaje sú na zmluve?
Auto nie je ešte prepísané. Ako majiteľ bude uvedená iná súkromná osoba, od ktorej to bude v podstate prenajímať. Je možné si odpočítať DPH (od 1.1.2010 platí aj pre kategóriu M1) a následne si uznávať nájomné ako náklad za to isté auto, ktoré bude využívať na podnikanie? asi nie, že? :confused:

Dúfam že to je zrozumiteľné, za odpoveď ďakujem

M.
globalpartner
21.07.10,10:22
No tak ako si sa obávala nie je to zrozumitelné:
1. Ako je mozné , ze niekto kto je platiteľ DPH je uvedený na zmluve ako súkromná osoba?? - to je vylúčené.
2. Ak bude na zmluve uvedená súkromná osoba (kupec??/ je tiez nemozné aby si odpočítal DPH!!

Inác pri prenájme je mozné uznávať náklad do podnikania včítane PHM ,a iné.

Po upresnení doplním
andreaS
21.07.10,10:31
treba si upresnit od koho vlastne auto kupujete... ci od sukromnej osoby (kt. je neplatca dph vzdy) alebo od podnikatela FO, kt. je platca... toto zavisi od toho, ci predavajuci mal auto zaradene v podnikani alebo nie...

ked budete kupovat od sukromnej osoby, tak si nemate z coho odpocitat dph... lebo doklad bude bez nej...

dalsia velmi dolezita vec je ze ked auto niekto kupi, tak ma byt aj na neho napisane... v ziadnom pripade ho nemozete mat kupene na seba (dokladovo v kupnej zmluve) ale prepis na inu osobu (a akym dokladom sa preukaze pri prepise?) a potom tato osoba vam bude akoze vase auto prenajimat???!!! ved to nema hlavu ani patu...
monika.hmirakova
21.07.10,10:44