stanicko
23.07.10,08:08
dobry den
chcel by som sa opytat ako mam postupovat pri nevyplateny mzdy za mesiac jun.
pracujem ako kuchar a do dnesneho dna mi zamestnavatel nevyplatim mzdu za odpracovany mesiac.
Nekomunikuje so mnou tefonicky a odmieta sa so mnou osobne stretnut.
prosim kde sa mam a na koho obratit.
Preto som sa rozhodol podat vypoved.
Do dnesneho dna nemam ziadnu odpoved zo strany zamestnavatela co sa tyka vypovede, započtove ho listu a mzdy..
Zial nie som jediny jediny zamestnanec ktoremu sa to stalo, pretoze to tu je na dennom poriadku.
dakujem
ivka70
23.07.10,06:57
Otazka je, kedy mate definovany vyplatna termin.
AK nemate definovany ziadny, tak vyplatnym terminom je posledny den nasledujuceho mesiaca - co je za mesiac jun posledny den jula ..a teda ma zamestnavatel este cas vyplatu poslat.

Ak termin na vyplatu mate napr. 10. v mesiaci a este 15 dni od tohoto termínu nemate peniaze (teda 25.7.), tak je to dovod na danie okamziteho skoncenia pracovneho pomeru , pri ktorom je narok aj na 2 mesacnu nahradu mzdy.

Ak si dal riadnu vypoved tento mesiac, tak ti vypovedna doba zacne bezat 1.8. a tvoj PP skonci 30.9.
K vypovedi sa zamestnavatel nemusi vyjadrovat, musi ju zobrat na vedomie. Mal by si mat podklad, ze si mu vypoved dorucil.

Zamestnavatel sa musi vyjadrit jedine v pripade, ked si nedal vypoved ,ale ked si poziadal o ukoncenie PP dohodou k nejakemu konkretmnemu datumu.
Ak sa vsak zamestnavatel nevyjadri, dohoda nie je platna a tvoj PP nadalej pokracuje.
stanicko
23.07.10,09:33
Ano,
vypoved som mu poslal doporučene poštou na jeho meno 15.Mája 2010.
ktoru si prevzal.
Vyplatni termin mam pisany aj zmluve k 20 dnu mesiaca
ivka70
25.07.10,19:41
Ano,
vypoved som mu poslal doporučene poštou na jeho meno 15.Mája 2010.
ktoru si prevzal.
Vyplatni termin mam pisany aj zmluve k 20 dnu mesiaca

Ak on vypoved prevzal este v maji, tak ti bezi riadna vypovedna doba a 31.7. je tvoj posledny pracovny den.