chronix
26.07.10,15:42
Zdravím,
Chcel by som sa spýtať, čo sa mi viacej oplatí ? - Založiť si živnosť alebo s.r.o
Chcem podnikať popri škole v internetových službách (webhosting, server hosting a podobne)
Tak mierne som čítal tak rátajme s tým že by som založil s.r.o ako neplatca DPH a bol by som konateľ a nemal by som žiadnu výplatu aby som nemusel platiť žiadne odvody a aby som nezabudol som študent a pár rokov ešte budem.

Teda počítajme s tým že mám 500€ mesačne príjem.
Nejakých 300€ budu mesačne náklady na server housing /prenájom racku a internetové pripojenie/
Teda suma sumarom ostane 200€ hrubý zisk, lenže do týchto 200€ by som ešte chcel zahrnut nejaké dalšie náklady ako benzín do auta, a modernizácia technológií /kupa nových serverou atd.../
Teda by nám ostalo 50-100€ čistý zisk mesačne...
50€ x 12 = 600€ ročne tak iba z týchto 600€ by som zaplatil daň z príjmu ? A koľko by som platil 19% z tej sumy teda 114€ ???

Alebo sa to ráta z celkových príjmov teda 12 x 500€ = 6000€ ročne --> 1140€ by som zaplatil štátu?? hm. Veď to by bolo viac ako celkový zárobok.

Ďakujem za odpoveď.
veronikasad
26.07.10,13:57
Daň sa platí zo zisku a keďže máš nárok na uplatnenie nezd.časti základu dane, neplatil by si nič.

Pri príjme, ktorý uvádzaš - bez ohladu na to že si študent - by si sa v prípade založenia živnosti stal povinným platitelom odvodov do SP.

Ak založíš s.r.o., nárok na uplatnenie nezd.časti nemáš, zdaníš celý zisk.
chronix
26.07.10,15:08
Ďakujem z rýchlu odpoveď,
teda ak som správne pochopil na s.r.o. by som musel zdaniť 6000€ teda 19% by bolo 1140€ hej ?
veronikasad
26.07.10,15:10
Ďakujem z rýchlu odpoveď,
teda ak som správne pochopil na s.r.o. by som musel zdaniť 6000€ teda 19% by bolo 1140€ hej ?
Zdaňuješ zisk = rozdiel medzi príjmami a výdavkami (nie príjmy) !
Len v s.r.o. nemáš nárok na odpočet nezd.časti základu dane
chronix
26.07.10,15:23
Aha, super toto som chcel počuť :-)...
Takže už viacmenej som rozhodnutý že s.r.o.