milblu6
27.07.10,08:39
Ahoj som účtovník začiatočník a mám hrozne veľa problémov a otázok, obraciam sa na Vás s obrovskou prosbou o malé zasvätenie do tajov účtovníctva. Začnem asi takto. Mám súvahu k 30.6.2010 a haldu nezrovnalostí, ktorým nerozumiem.
Začnem. Dlhodobý majetok brutto 246 721, korekcia 332 717, netto -85 996. Viete mi to vysvetliť veľmi prosí.
Ďalej záväzky a pohľadávky. Ako okontrolujem záv. a pohl. so súvahou, totižto vytlačila som Z a P a so súvahou ani náhodou nesedí nič.
Zatiaľ Vás poprosím o toto ale ja budem mať ešte hrozne veľa otázok. Ďakujem.
KEJKA
27.07.10,06:49
246 721, korekcia 332 717, netto -85 996
toto je blbosť, korekcia múže byť max. do výšky brutto.
Vieš si ako začínajúci účtovník zostaviť Súvahu z predvahy, resp. hlavnej knihy sama? Toto musí ovládať aj absolvent OA - preto sa pýtam.
najlepšie ak si ju zostavíš sama a riadok po riadku skontroluješ s tým, čo ti generuje program.
V 99% prípadov je zle nastavená súvaha v programe. Tá sa totiž zmenila, aj VZaS. Ak definícia zostala rovnaká, tak ti dáva správne sumy na nesprávne riadky. Musíš upraviť definiciu Súvahy.
Llívia
27.07.10,06:57
Ako píše Kejka - asi máš zle nastavenú definíciu Súvahy - asi ti program ťahá naopak údaje do "Bruto" a "Netto". Aký máš soft?


... Ako okontrolujem záv. a pohl. so súvahou, totižto vytlačila som Z a P a so súvahou ani náhodou nesedí nič...
Ani ti to sedieť nebude, lebo záväzky a pohľadávky sú o trochu riadne viac než len vytlačená kniha dodávateľských a odberateľských faktúr (z tvojho "vytlačila som Z a P" usudzujem, že si tlačila knihu záväzkov (= dodávateľské faktúry) a knihu pohľadávok (= odberateľské faktúry). Lenže záväzky sú aj iné účty než len 32x a pohľadávky 31x.