monyque
28.07.10,12:06
Viem že to tu bolo riešené viackrát, ale po hodinách hľadania som nenašla odpoveď konkrétne na otázku: Má živnostník , ktorý pracuje vo firme ako napr. zvárač, nárok od svojho zamestnávateľa na stravné? 3,60 eur na deň? Ďakujem za odpoveď
Ivenka
28.07.10,10:08
Ak je inde zamestnaný na TPP tak má. Ale súčasne si nemôže uplatniť stravné ako živnostník.
Llívia
28.07.10,10:21
Viem že to tu bolo riešené viackrát, ale po hodinách hľadania som nenašla odpoveď konkrétne na otázku: Má živnostník , ktorý pracuje vo firme ako napr. zvárač, nárok od svojho zamestnávateľa na stravné? 3,60 eur na deň? Ďakujem za odpoveď

Čo myslíš "stravným"? Stravné pri pracovnej ceste, alebo stravné ako stravenky?

Pracuje ako zamestnanec? Alebo je "zamestnaný" na živnosť?
Ak pracuje ako zamestnanec, t.j. na základe pracovnej zmluvy, má nárok na stravné pri pracovnej ceste, príp. na stravenky od zamestnávateľa, ak splní podmienky na jeho/ich poskytnutie.
Ak je "zamestnaný" na živnosť, nárok na stravné ani na stravenky od "zamestnávateľa", t.j. firmy, pre ktorú pracuje, nemá.
veronikasad
28.07.10,10:26
Viem že to tu bolo riešené viackrát, ale po hodinách hľadania som nenašla odpoveď konkrétne na otázku: Má živnostník , ktorý pracuje vo firme ako napr. zvárač, nárok od svojho zamestnávateľa na stravné? 3,60 eur na deň? Ďakujem za odpoveď
zabudni - živnostník nemá zamestnávatela. Môže si stravenky kúpiť sám a uplatniť zníženie základu dane (3,60€/deň, ak výkon práce trvá viac ako 4 hod. denne).
Llívia
28.07.10,10:31
Čo myslíš "stravným"? Stravné pri pracovnej ceste, alebo stravné ako stravenky?

Pracuje ako zamestnanec? Alebo je "zamestnaný" na živnosť?
Ak pracuje ako zamestnanec, t.j. na základe pracovnej zmluvy, má nárok na stravné pri pracovnej ceste, príp. na stravenky od zamestnávateľa, ak splní podmienky na jeho/ich poskytnutie.
Ak je "zamestnaný" na živnosť, nárok na stravné ani na stravenky od "zamestnávateľa", t.j. firmy, pre ktorú pracuje, nemá.