spider.hst
31.07.10,09:25
Ahojte, chcel by som Vas poziadat o radu.
Som student vysokej skoly a chcem si trosku zarobit, nasiel som si potencialneho zamestnavatela, ale ten chce aby som robil len na DOHODU O VYKONANI PRACE. Nieco som si nasiel na internete ale v tych zakonoch sa vobec vyznam preto sa chcem spytat ake mam naroky a ake povinnosti pri takej praci ? co vsetko mozem a nemozem?

Docital som sa, ze mozem odrobit 300 hodin rocne - mozete mi to prosim vysvetlit?
Moj ,,zamestnavatel" nie je platcom DPH - co to pre mna zmanema? bude sa mi zdanovat to co zarobim alebo nie?
Ake mam ja povinnosti voci socialnej a zdravotnej poistovni? a co vsetko musi za mna robit zamestnavatel?
Cital som aj o neakom rocnom zuctovani poistneho ale tomu som tiez vobec neporozumel.

Proste praca by sa mi hodila, tak by som to bral ale nechcem sa dopustit nicoho protizakonneho aby som potom v buducnosti nemal problemy.

Velmi pekne dakujem za podrobne informacie, dufam ze mi pozete ty co sa vyznate.
veronikasad
31.07.10,07:29
Na dohodu o vykonaní práce môžeš odpracovať 350 hod. v kal. roku pre jedného zamestnávatela. Nemala by sa však uzatvárať na opakovanú činnosť. Na tú slúži Dohoda o pracovnej činnosti, kde však výkon práce nesmie presiahnúť 10 hod. týždenne.

Ak si študentom, je pre teba aj zamestnávatela výhodnejšie uzatvoriť Dohodu o brigádnickej práci študentov, ku ktorej potrebuješ potvrdenie o návšteve školy (cez prázdniny za predch. akad. rok, po zápise prinesieš nové).

Registrácia platitela DPH vôbec nesúvisí so mzdami.

Ak nechceš platiť preddavky na daň, podpíš u zamestnávatela Vyhlásenie k zdaňovaniu príjmov, kde si uplatníš mesačnú nedz.časť základu dane.

Pokial budeš pracovať na akúkolvek dohodu, ako študenta sa ťa ročné zúčtovanie zdr. poistenia netýka.
spider.hst
01.08.10,06:42
Nebala by sa uzatvarat na opakovanu cinnost? alebo sa nesmie?
veronikasad
01.08.10,07:13
Nebala by sa uzatvarat na opakovanu cinnost? alebo sa nesmie?