oravcan
02.08.10,18:14
Som študent VŠ a naprogramoval som vo voľnom čase program, ktorý chcem predávať firmám a tie by ho predávali ďalej svojim klientom. Firmy predbežne majú o môj program záujem. Kedže však nemám žiadne skúsenosti z oblasti predaja, potreboval by som poradiť v niekoľkých otázkach:

- potrebujem na predaj nejaké povolenie, prípadne tlačivá atď. ?
- je potrebné niekam nahlásiť, že plánujem predávať?
- ako je to v prípade daní?

Neviem ako mám postupovať v prípade ceny, resp. čo je výhodnejšie a menej náročné

- stanoviť si fixný jednorázový poplatok
alebo
- stanoviť cenu odvíjajúcu sa od počtu predaných kusov (t.j. vyplatenie sumy raz za mesiac/štvrťrok)

Prípadne uvítam rady ako by som ho mohol predávať cez internet.

Za každú radu ďakujem.
msviki
02.08.10,21:39
vyskusaj uz tebou spomenute napady, pretoze to nevie nikto az kym to neotestujes. po case uvidis aka ponuka ti prinesie najvacsiu priechodnost uzatvorenych zakazok.
Tvoja flexibilnost tu moze byt vyhodou. Je to tvoje tak si mozes stanovit pravidla podla seba a aby si zarobil.
Co sa tyka ceny, tak urcite vies kto je tvoja konkurencia. testuj samozrejme inu cenu s inou ponukou. ...
vela zdaru!
profesional
03.08.10,12:35
A. Zivnost na to nepotrebujes.

B. Si povinny robit to formou licencje zmluvy - ak nechces prist o vsetky prava a moznosti dalsieho prijmu, daj si to urobit dobremu pravnikovi - radsej 200-500 eur teraz ako -50.000 eur v buducnosti.

C. Rob to cenou za jednotkovu licenciu.
oravcan
06.08.10,05:55
Velmi pekne dakujem za rady. Posedenie s pravnikom mam uz dohodnute, ale ako spoznam, ze licencna zmluva je dobra?
profesional
06.08.10,06:41
Pomerne jednoducho. Taka zmluva je dobra, ktora rata so vsetkymi moznymi alternativami ktore mozu nastat - hoc aj s malo pravdepodobnymi. Pamataj si - Zmluva je pravne zavazny dokument ktory sposobuje to, ze ak niektorej zo zmluvnych stran prdne v bedni, druhej strane sa nemoze nic stat.
oravcan
06.08.10,08:35
Dakujem a este do tretice otazka :-)