s-mata
06.08.10,17:19
Veľmi pekne vás všetkých prosím o radu. Dnes sa stal nášmu dohodárovi pracovný úraz, s predpokladanou dobou liečenia bohužiaľ až 2 mesiace. Volala som bezpečnostnému technikovi, ktorý príde v pondelok tento úraz spísať, nakoľko bol mimo SR. Informoval ma, že ako dohodár má nárok na bolestné.
Uvedený dohodár však skončil 31.07.2010 pracovný pomer u zamestnávateľa. Čiže je ešte v ochrannej lehote. Chcem sa spýtať, ako mu má lekár vypísať PN? Na predchádzajúceho zamestnávateľa, aj s tým že tam uvedenie pracovný úraz? Na SP som sa už dnes nedovolala a v pondelok ide ku svojej obvodnej lekárke po PN, tak by som mu rada poradila, čo najlepšie. Mrzí ma to hlavne z toho dôvodu, že od 15 septembra mal nastúpiť do novej práce a kvôli tomuto pracovnému úrazu nebude môcť.
Katy a R
06.08.10,15:56
Podľa mňa by si mal pýtať dve samostatné PNky ... pretože ide o dvoch zamestnávateľov - a pracovný úraz bol u toho terajšieho.
... Ak by sa ešte niekto k tomu vyjadril:confused:

Z poistenia u predchádzajúceho zamestnávateľa bude mať nárok na nemocenské dávky... pretože je v ochrannej lehote. jednu PNku treba dať bývalému zamestnávateľovi .. on mu to "potvrdí" ... a možno aj pošle na SP(ak bude ochotný), alebo si to bude musieť zaniesť sám.
Z terajšieho zamestnania (dohodár) nebude mať nárok na nemocenské dávky ... ale PNku mu vystaviť treba (bolestné)

Ešte existujú aj dávky úrazového poistenia ... ale veru neviem, neviem, ako to posúdia v tomto prípade, pretože tie sú podmienené vyplácaním nemocenskej dávky - a ide o to, či bude stačiť vyplácanie nemocenskej dávky (z predch PP) .. alebo by musela byť vyplácaná nem dávka z titulu tohto PP,kde sa pracovný úraz stal.:confused:
doplním ... myslela som na úrazový príplatok (zle som sa vyjadrila) .. ten nedostane:mee:
Andyke
06.08.10,16:54
s-mata
06.08.10,16:54