divisijon
06.08.10,20:53
Dobrý deň....
prečítal som si všetko čo sa tu píše o špedícii,rady sú to dobré,ale mám trochu iný problém,na ktorý som nenašiel dostačujúcu odpoveď:môj otec je živnostník,má autodopravu (4 kamióny,5ty asi kúpime do konca roka) a stále robíme pre iné firmy.Mne to stále nedá a vymýšľam nad rozšírením pôsobenia firmy z dopravcu na niečo viac.Nebaví ma už sledovať tie výhovorky špedičiek a pravidelné obvolávanie našich rakúskych fešákov za nezaplatené faktúry,aj keď teraz sú nejakí poctiví:)(ja viem,iné to nebude a o tom je tento biznis,nepíšte to :)a tu už hľadám pomoc ľudí,ktorí sa tomu venujú.Čo myslíte,čo by bolo najvhodnejšie urobiť?špedíciu,zasieľateľstvo,sprostredkovan ie,ostať živnostník alebo urobiť s.r.o....doteraz som sa o to moc detailne nezaujímal,aj keď o tom viem pomerne dosť(komunikáciu v angličtine riešim pre otca ja,on nevie anglicky ani nemecky),ja zatiaľ študujem stavebku takže toto je len taký nápad,ktorý mi vŕta v už aj tak deravej hlave pomerne dlho..skrátka a jasne:chcel by som začať robiť s otcom,hľadať robotu prioritne pre naše autá a ďalej sa uvidí...na začiatok teda máme:4 autá,ja drzú hubu a angličtinu(a občas si spomeniem na nemčinu),pc nie je žiaden problém,nejaké tie ušetrené chechtáky sa tiež nájdu a tak...ďakujem za každú radu aj vynadanie,robí ma to stále viac a viac blbuvzdornejším :))
divisijon
08.08.10,10:20
..nikto nemá žiadnu radu ani nápad??aspoň tí, čo odpovedali v ostatných podobných témach alebo tí, čo sa tomu aj venujú...
danushka
08.08.10,10:33
Tak určite to nerobte ako FO, jednoznačne si založte SRO.

Pokiaľ pracujete s overenými firmami, ktoré platia, tak si ich držte.
Momentálne na Slovensku existujú najčastejšie používané databázy na nákup prepráv ako : RAAL, Timo-com a Trans.
Zásady ktorých by ste sa mali držať pri vstupe do nového obchodného vzťahu v doprave sú :
1. overenie zadávateľa, či nie je vykričaný na RAAL, ako neplatič