majo-majo
09.08.10,08:08
Ahojte,

chcel by som sa spytat ako mam postupovat, ked chcem vyuzivat svoje sukromne auto na podnikanie. Auto uz mam davno kupene, takze si ho nejdem zahrnat do majetku podnikatela.

Chcem ho mat normalne dalej ako sukromne auto, ale chcem si dat do nakladov PHL a pausalne nahrady 0,183 EUR / km.

Ako mam postupovat?

Prosim potreboval by som to ako pre laika.

Dakujem
zk24
09.08.10,08:38
Ahojte,

chcel by som sa spytat ako mam postupovat, ked chcem vyuzivat svoje sukromne auto na podnikanie. Auto uz mam davno kupene, takze si ho nejdem zahrnat do majetku podnikatela.

Chcem ho mat normalne dalej ako sukromne auto, ale chcem si dat do nakladov PHL a pausalne nahrady 0,183 EUR / km.

Ako mam postupovat?

Prosim potreboval by som to ako pre laika.

Dakujem

Ahoj,

PHL a pausalne nahrady si budes uplatnovat na zaklade evidencie, tou su cestovne prikazy a vyuctovania, kde pises skutocne najazdene km na sluzobne ucely. Do evidencie potrebujes aj kopiu TP (kvoli menu drzitela a kvoli spotrebe vozidla)

V januari musis podat DP k DzMV podla poctu kalendarnych mesiacov, kedy si auto vyuzival na podnikanie.

Co konkretne potrebujes vediet?
a_je_to
09.08.10,08:55
Celkom dobrá rada, iba chýba doplniť, že ... podľa § 90, ods. 2 je používateľ vozidla povinný oznámiť začiatok používania tohto vozidla do 30 dní od vzniku daňovej povinnosti daňovému úradu .... a tá mu podľa § 89, ods. 1, zákona 582/2004 vznikne nasledujúcim dňom po prvom použití vozidla na podnikanie. Podať iba priznanie po skončení roka by bolo trochu málo, lebo by chýbalo splnenie oznamovacej povinnosti .... ale inak ok !
zk24
09.08.10,09:03