Alena Spišiaková
17.08.10,12:01
Dobrý deň,

Keď neplatiteľ DPH dodá pilčícke práce firme registrovanej pre DPH v členskom štáte EÚ (napr. Rakúsko), tak mu povedali, že sa musí registrovať pre DPH na Slovensku. Ja som hneď povedala, že musíme sa registrovať aj pre podávanie súhrnného výkazu, ale teta ma zarazila jednou otázkou, či je to skutočne služba, ktorej miesto dodania je podľa §15ods.1 a či aj taký les nie je nehnuteľnosť a teda by naň platil §16ods.1 a teda by som sa vôbec nemusela registrovať pre DPH podľa §7ods.2. Tak teraz vážne neviem, keby to boli stavebné práce, tak mi je to jasné. Ale čo s pilčíckymi prácami???? Je aj pozemok (les) nehnuteľnosť v tomto slova zmysle podľa zákona o dPH????

Ďakujem
betka
17.08.10,20:34
Les je nehnuteľnosť. Miesto dodania 16/1
promont maja
18.08.10,09:13
Ja už len pre úplnosť uvediem, že síce nie som odborník, čo sa týka pílčických prác, ale DRSR vydalo aj usmernenie ohľadom lesníckych prác, v ktorom sa okrem iného uvádza, že nie vždy sa tieto lesnícke týkajú nehnuteľnosti akotakej, napr. pri spracovaní tzv. kalamitného dreva = takéto drevo je potom možno kvalifikovať ako hnuteľný ... nehnuteľným ( hovoríme o lese, teda stromoch) je iba v prípade, ak je pevne spojený so zemským povrchom.
Alena Spišiaková
19.08.10,08:07
Ďakujem, za rady .-)
luzbetka
20.04.11,06:33
dobry den, hladam tuto temu ale nie je mi to celkom jasné. Takže chcela by som poradiť. Sme platcovia DPH FO a vykonávame pílenie dreva v nemecku pre platcu DPH. Fakturujeme bez DPH. Máme sa registrovať aj pre podanie suhrneho výkazu elektronicky?
a_je_to
20.04.11,07:10
dobry den, hladam tuto temu ale nie je mi to celkom jasné. Takže chcela by som poradiť. Sme platcovia DPH FO a vykonávame pílenie dreva v nemecku pre platcu DPH. Fakturujeme bez DPH. Máme sa registrovať aj pre podanie suhrneho výkazu elektronicky?

Jednoznačne áno. Pilčícke práce sú službou podľa § 15, ods. 1 ... a tie sa musia v zmysle § 80, ods. 1, písm. d uvádzať v súhrnnom výkaze.
a_je_to