DeFoRt
18.08.10,13:29
Je možné aby som ako študent mohol byť zároveň živnostníkom?. Pokiaľ viem tak ak by som si založil živnosť tak by som stratil status študenta a aj všetky študentské výhody a školu by som si platil sám. Neviete mi v tom poradiť? Ďakujem.
ivka70
18.08.10,11:31
Mozes byt studentom denneho studia so vsetkymi vyhodami a byt sucastne zivnostnikom. Ziadny zakon to nevylucuje.
DeFoRt
18.08.10,11:34
Mozes byt studentom denneho studia so vsetkymi vyhodami a byt sucastne zivnostnikom. Ziadny zakon to nevylucuje.

ale ak si založím živnosť tak si budem musieť odvody platiť sám zatiaľčo teraz ich za mňa platí štát. A ako je s podnikateľským príspevkom? Na to právo nemám nie?
padro
18.08.10,11:37
ake odvody plati stat za teba ked si student?.. jedine zdravotne, ale ved predsa chces mat zivnost aby si zarobil. Ak nechces zarabat tak naco je ti zivnost ??
hanelie
18.08.10,11:37
A ako je s podnikateľským príspevkom? Na to právo nemám nie?
presne tak - nemáš, denné štúdium a evidencia na úp sa navzájom vylučujú
DeFoRt
18.08.10,11:42
ok vďaka, takže odvody budem platiť normálne ako živnostník a budem zároveň normálne študent ako doteraz?
derek19
18.08.10,11:44
nie odvody do ZP plati za teba škola (štát) a do SP prvý rok neplatiš, potom ich platiš na zaklade výšky príjmu
DeFoRt
18.08.10,11:49
nie odvody do ZP plati za teba škola (štát) a do SP prvý rok neplatiš, potom ich platiš na zaklade výšky príjmu

takže nebudem platiť prvý rok žiadne odvody?
derek19
18.08.10,11:54
nie nebudeš, prave preto som sa teraz prihlasil aj ja na VS :D
DeFoRt
18.08.10,12:00
nie nebudeš, prave preto som sa teraz prihlasil aj ja na VS :D

:)..dobre chápem vďaka a ak by nastala situácia, že po 3 rokoch živnosti nebudem schopný platiť tie odvody tak si môžem živnosť len tak zrušiť? alebo je tam nejaký poplatok?..
hanelie
18.08.10,12:05
zrušiť živnosť môžeš kedykoľvek bez poplatku
derek19
18.08.10,12:56