Karida
19.08.10,23:16
Vedel by mi niekto poradit prosiiim??? Pracujem ako graficka - mam zivnost. No stali sa mi take neprijemne veci, kedy som robila pre klienta, zadal mi ulohu, kt. sm spracovala, dohodli sme sa ze po zakazke vystavim fakturu na vopred dohodnutu sumu a on mi aj po roku stale nezaplatil. Bola to urcite moja chyba - nemala som s nim spisanu ziadnu zmluvu ani dohodu. Viete mi poradit, o aku zmluvu ide, co by mala obsahovat?? Mam novych klientov - vacsinou su to firmy, reklamne agentury... a niektori tuto zmluvu odo mna pozaduju. Neviem vsak ako to naformulovat, aby som sa dobuducna vyhla takymto neprijemnostiam..
DAKUJEM za pomoc!!!
hanelie
20.08.10,06:27
zmluva o dielo / daj si tu do vyhľadávača,myslím,že sa tu kdesi nachádza aj predloha
prípadne klasická objednávka aj so zálohou
profesional
20.08.10,06:38
Zmluva o dielo. A na graficke prace nepotrebujes ani zivnost. Ide o vykon povolania podla osobitnych predpisov, tj. podla Autorskeho zakona.
Nalezitosti zmluvy o dielo najdes z casti v Obcianskom zakonniku z casti v Obchodnom zakonniku a z casti v Autorskom zakone.
Zita5
20.08.10,06:39
http://www.google.sk/search?q=Zmluva+o+dielo+&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sk:official&client=firefox-a

Len poznamenám , že netreba sa držať na zmluvu . I napriek dobre vypracovanej zmluve sa môže stať , že klient nezaplatí .Nepomôže ani upomienka, ani platobný rozkaz a niekedy ani exekútor.

Ja by som to videla na dohodu s klientom o zaplatení zálohovej čiastky vopred pred uskutočnením prác a pri odovzdaní prác platba v hotovosti .
Bolo by vhodné si vypracovať aj Obchodné podmienky , formou ktorých by bol zákazník informovaný o platobných podmienkach .
Karida
20.08.10,08:42
Dakujem, pozriem sa na tu zmluvu o dielo.. Je jasne ze ani tym nezabranim tomu, ze mi zaplatia.. Asi to riesit fakt tou zalohou. Da sa to zapracovat do zmluvy o dielo?? Alebo ta zaloha sa riesi cez fakturu?