maria.removcikova
24.08.10,09:39
Dobry den ako sa mozem vyhnut dani z vyhry?Som student. Mozem napisat vyhru na brata co ma 15, nebude to vtedy oslobodene od dane?Alebo babku co ma 70?Niesu nejake vynimky v tomto?Mam zivnost mozem si to napisat na firmu?Potom si mozem ale uplatnit vydavky ci ako to funguje?Dakujem
veronikasad
24.08.10,07:49
O akú výhru ide ?(uveď prosím aj sumu) Ako sa dá výhra napísať na niekoho iného ?
Lianka
24.08.10,07:54
Nemusi to byt take zle, ako sa ti na prvy poklad zda. Ak nemas ine prijmy, resp. v zavislosti od ich vysky a od vysky vyhry, pri uplatneni nezdanitelnej casti dane ti ziadna danova povinnost vyjst nemusi.

Na babku urcite nie, ta nema narok na nezdanitelnu cast zakladu dane.

Vyhra sa iste neda prepisat na niekoho ineho :).

Udaj sumu, idealne aj tvoj predpokladany prijem za tento rok, a dozvies sa aspon zhruba vysledok.
Zita5
24.08.10,08:04
Prepis výhry nie je tak jednoduchý , lebo výhra je adresná .Nad tým ani neuvažovať .Treba napísať o akú výhru sa jedná, ako sa písalo vyššie .
maturantka
24.08.10,08:20
Dovolím sa spýtať. Syn, 10 r. vyhral víkendový pobyt na ranči. Ešte minulý rok, nevieme cenu. Nepodali sme DP. Pravdupovediac, ma to nenapadlo. Nemal v tejto súvislosti povinnosť usporiadateľ? Ďakujem pekne za ochotu vyjadriť sa.
veronikasad
24.08.10,08:21
Dovolím sa spýtať. Syn, 10 r. vyhral víkendový pobyt na ranči. Ešte minulý rok, nevieme cenu. Nepodali sme DP. Pravdupovediac, ma to nenapadlo. Nemal v tejto súvislosti povinnosť usporiadateľ? Ďakujem pekne za ochotu vyjadriť sa.
Akým spôsobom vám bola oznámená výhra ?
Lianka
24.08.10,08:30
Dovolím sa spýtať. Syn, 10 r. vyhral víkendový pobyt na ranči. Ešte minulý rok, nevieme cenu. Nepodali sme DP. Pravdupovediac, ma to nenapadlo. Nemal v tejto súvislosti povinnosť usporiadateľ? Ďakujem pekne za ochotu vyjadriť sa.

§ 8 http://www.porada.sk/t126521-zakon-o-dani-z-prijmov-od-01-09-2009-do-31-12-2009-a.html#8