mr_margera
31.08.10,19:35
Dobrý deň.
V šk. roku 2009 / 2010 som ukončil štúdium. Teraz žijem v Prahe a pracujem ako brigádnik avšak bez zmluvy. Neviem či sa mám prihlásiť na úrade práce ako dobrovoľne nezamestnaný a ako to potom funguje s odvodmi.
Ako to je v prípade, že zmluvu by som mal?
Ďakujem, M.
veronikasad
31.08.10,17:38
Aké štúdium si ukončil - stredoškolské ?
mr_margera
31.08.10,17:39
Ja VŠ, priateľka SŠ. Máme ten istý problém
uctokrajan
31.08.10,17:45
skončenie Sš - musis sa prihlasiť na UP a potom na Zdravotnej poistovni, alebo ako dobrovolne nezamestnaný na ZP - ak nemas zmluvu študentom si do 31.8.2010 a do 8 dni sa musiš rohodnut pre ktoru variantu
skoncenie VŠ - študentom si do dna štátnej skúšku, t.z. ak si ju skončil maj-jun tak si už prepasol zakonom stanovene terminy.
mr_margera
31.08.10,17:47
Lenže ja som neskončil skúškou, musel som nedobrovolne skončiť na konci 2. ročníka.Teda mal by som byť študentom taktiež do 31.8. Viete mi poradiť čo teraz?

Dá sa nejak zariadiť tieto veci aj odtiaľto z ČR?
veronikasad
31.08.10,17:52
Doplním, že v prípade ak budete mať obidvaja pracovnú zmluvu (nie dohodu v ČR), treba kopiu odovzdať v prísl. zdr. poisťovni na Slovensku a odhlásiť sa zo zdr. poistenia v SR.
Nedá sa platiť zdr.poistenie ako samoplatitel, počas pobytu v SR budete mať nárok na ošetrenie na europsky ZP vydaný českou zdr. poisťovňou.

Obdobie prázdnin - u teba treba doplatiť ako samoplatitel - od skončenia štúdia do nástupu do zamestnania

priatelka je študentom do 31.8, platitelom poistného je štát. Od 1.9. - do nástupu do zamestnania prihlásiť sa ako samoplatitel. Evidencia na úrade práce asi nebude možná kvoli kontaktom.
veronikasad
31.08.10,17:55
Lenže ja som neskončil skúškou, musel som nedobrovolne skončiť na konci 2. ročníka.Teda mal by som byť študentom taktiež do 31.8. Viete mi poradiť čo teraz? Štúdium končí dňom uvedeným na potvrdení o ukončení štúdia.