Marccus
14.09.10,11:58
Zdravím, našiel som zopár tém týkajúcich sa o dohodách o vykonaní práce, ako to je s daňami, ale rád by som sa spýtal na môj konkrétny prípad, nech mám v papieroch poriadok a nenarobil si zbytočné problémy pri vypĺňaní daňového priznania.

Som denný študent VŠ a chcem si privyrábať občasnými brigádami rôzneho druhu, ide o jednorázové brigády a niekoľko už mám vyhliadnutých.
Chcem pracovať na základe dohody o vykonaní práce. Uvediem modelový príklad:

Október 2010:
1. brigáda: odmena 60€
2. brigáda: odmena 220€
3. brigáda: odmena 110€

November 2010:
1. brigáda: odmena 140€

Vo všetkých prípadoch ide o "hrubú mzdu", teda čistá odmena mi bude vyplatená už ako zdanená. Čo všetko musím spraviť pre to aby som si mohol uplatniť nárok na vrátenie daní? A koľko za rok môžem zarobiť aby mi zo všetkých brigád mohli vrátiť dane? Čítal som niečo o vyhlásení k zdaňovaniu príjmov a to, že to môžem mať podpísané len u jedného zamestnávateľa. Ale ja mám pri každej brigáde iného, takže teraz neviem či to platí, že to môžem mať podpísané u jendého len súčasne alebo keď mi práca skončí u jedného a neskôr začne u druhého či aj v tomto prípade môžem to vyhlásenie podpísať. A ešte som čítal niečo o Potvrdení o príjme. To by mi mal dať každý zamestnávateľ, ktorý ma vyplatil, že?
Timka1
14.09.10,10:08
vyhlásenie k zdaneniu príjmov môžeš mať podpísané len u jedného zamestnávateľa, ak máš súbežne viac dohôd u rôznych zamestnávateľov, to znm. že raz mesačne si uplatníš nezdan. časť vo výške 335,47 €, najlepšie je podpísať u toho z-ľa, kde máš najvyššiu odmenu, do tejto výšky nebude zdanená, rozdiel sa zdní.

Potvrdenie o príjme ti vydá každý zamestnávateľ a to do rúk alebo písomne ti pošle na adresu.