jaja37
16.09.10,12:20
Dobrý deň, keďže ešte len začíname, prosím Vás o potvrdenie, či správne uvažujem pri prechode z FO na s.r.o.: (u FO je len pozastavená živnosť)

1. majetok, ktorý je už odpísaný u FO môžem previesť do s.r.o. na účet 413 formou zmluvy o vklade?

2. majetok, ktorý ešte nie je účtovne ani daňovo odpísaný (jedná sa napr. o garáž), treba vybaviť na kat.úrade prepis z FO na PO (asi je to potrebné?) , je potrebné dať vystaviť aj znalecký posudok, alebo to potom môžeme zaradiť do s.r.o v reprodukčnej obstarávacej cene a začať znova odpisovať daň. odpisy od prvého roku odpisovania. Aby sme si nenavýšili základné imanie, môžeme si aj tento majetok (ktorý sa bude odpisovať, a bude vložený do firmy z predchádzajúcej firmy FO ) dať na účet 413?

Prepáčte, už okolo toho veľa študujem, ale stále v tom nemám jasno...Je to pre mňa všetko nové.
jaja37
17.09.10,11:16
Prosím, nikto mi nepomôže aspoň krátkou odpoveďou?
sroservis
26.09.10,12:55
Dobrý deň,

nie som účtovník, ale právnik, napriek tomu si myslím, že troška miešate do kopy dve rôzne veci.
Majetok, ktorý vloží do základného imania s.r.o. spoločník (predtým fyzická osoba) ako nepeňažný vklad sa podľa môjho názoru neodpisuje (pretože s.r.o. nevznikli s nadobudnutím tohto majetku náklady). Tento majetok musí byť ocenený znaleckým posudkom, ktorý sa musí pripojiť k návrhu na zápis spoločnosti do OR.

Ak chcete, aby novovzniknutá s.r.o. odpisovala nejaký majetok (garáž) musí ho nadobudnúť odplatne, tj. tak, aby jej vznikli náklady, o ktoré bude následne odpisovaním znižovať svoj daňový základ. V tomto prípade s.r.o. uzavrie napr. kúpnu zmluvu s fyzickou osobou (spoločníkom). Avšak ak by hodnota protihodnoty za tento majetok dosiahla aspoň 10% základného imania s.r.o., je potrebné dať majetok oceniť znaleckým posudkom a ten spolu so zmluvou uložiť v zbierke listín. Inak zmluva nemôže nadobudnúť účinnosť.