Jack_spk
16.09.10,19:14
Nakoľko nie som stavbár a moc sa tomu nerozumiem potreboval by som menšiu radu.

V blízkej dobe budem robbiť fasádu - Silikónová omietka BAUMIT škrabaná 1.5 mm.

V Baumite ma nahovárali na nasledovný postup:
Tenkovrstvá omietka 4 mm Baumit KalkDünnputz
Sklotextilná mriežka Baumit KalkDünnputz
Tenkovrstvá omietka 4 mm
Penetrák
a až na to Silikón 1.5 mm

Ostatní dávajú lepidlo + sieťku a na to Silikón.


Chcem sa spýtať či mám postupovať podľa Baumitu /samozrejme drahšie riešenie/ alebo to spraviť tak ako všetci naokolí t.j. sieťka + lepidlo.
Dom zateplovať nebudeme - prosím ani ma nenohovárajte naa zatepletnie.
220870
16.09.10,18:11
Odporúčanie výrobcu Ytong.Na fasádu min 8 mm omietky.
Ak máte obvodové murivo dostatočne vyschnuté odporúčam dva roky ,tak sieť a lepidlo by nemal byť problém.
lutec
23.10.10,20:23
Som stavebný technik s bohatou praxou. Nehovorím to preto, že tým pádom mám vyárendovaný správny pohľad na vec, ale že ho mám s najväčšou pravdepodobnosťou. Navyše sám mám rozostavaný dom z YTONG Lambda.

Takže, bližšie k pravde sú určite baumiťáci, aj keď...doporučujem najskôr naštudovať tepelnotechnické vlastnosti Ytongu.
Čo z toho vyplýva? Amatérske a chybné riešenie je "kléber" a sieťka.
najvhodnejšie riešenie je vápenno-cementová hrubá omietka a na to samozrejmä môže byť Baumit silikátová ale lepšie silikónová farebná úprava.
ja som použil špric z Unimaltu a piesku 0-1 a na to v 2 vrstvách vrecovanú vápenno-cementovú fasádnu omietku Cemix, ale dá sa aj doma vyrobená malta z piesku O-4, vápna a cementu, len ju treba pod Baumit ešte "zapucovať ", čo napr. Cemix rieši sám osebe.
220870
24.10.10,07:32