moninuska
20.09.10,19:53
Som študentka a popri škole som si našla jednu brigádu. Je to predaj tovaru v bytových domoch, na ulici a pod.
Dnes sa nám ale stalo, že sme to ponúkali na Kamennom námestí v BA a niekto sa na nás sťažoval a došli za nami mestský policajti.
A ide o to, že nám povedali, že je to nelegálne, že si na to musíme zohnať povolenie aby sme to mohli predávať. Chceli nám dať všetkým pokutu (bola som tam ja, kolegyňa a našťastie aj náš šéf, ktorý to za nás vyriešil).
A ja teraz neviem, že či je to teda nelegálne iba v tom starom meste v BA, alebo všade... pretože ja som vôbec nevedela, že na tom kamennom je to nelegálne, náš šéf nás o tom neinformoval (neviem, či by mi to pomohlo, ak by sme to povedali policajtom, že sme neboli o tom informované). A či je to teda nelegálne iba na ulici, alebo aj v tých bytovkách a pod. Proste ako to celé je? Aké povolenie by na to musel mať, aby to bolo legálne?

Ďakujem za skorú odpoveď.

S pozdravom moninuska
VieraM
20.09.10,18:57
áno je to nelegálne. Predávať niečo môžete buď ako zamestnanec nejakej firmy alebo na živnostenský list. Ak chcete v nejakom meste predávať, buď to predávate na tzv. tržnici, teda vyhradenom mieste, ak chcete predávať na inom mieste tak treba požiadať dané mesto o povolenie.
profesional
21.09.10,13:25
Podomovy predaj je legalny. Hlavne vid. zakon o podomovom predaji, zakon o ochrane spotrebitela, a tiez cast Obchoneho zakonnika pojednavajuceho o nekalosutaznych praktikach.

Co sa tyka poulicneho predaja, tento je nelegalny. Existuje tzv. predaj z dvora, alebo prilezitostny predaj, alebo predaj na vyhradenych miestach. Aby z verejneho priestranstva vzniklo miesto na predaj, musi byt na to suhlas vlastnika. Tj. ak ide o priestranstvo vo vlastnictve mesta, msu dat na to suhlas mesto. Preto odporucam radsej vyhladat lokalitu kde pozemok je v sukromnych rukach - lahsie sa vybavi jeho suhlas.
bertik1
16.04.11,10:58