libuš
21.09.10,14:14
Dobrý deň,
už hodnú chvíľu študujem tému o DDS, ale nenašla som príspevok, kde by boli vysvetlené podrobné informácie o povinnosti zamestnávateľa a zamestnanca.

Dnes mi jeden zamestnanec nášho klienta doniesol podpísanú zamestnávateľskú zmluvu s Axou na DDS, nejaké účastnícke zmluvy a dohody o zrážkach zo mzdy - výška príspevku 6 % zo mzdy (my sme účtovnícka firma, ktorá spracováva mzdy klientom).
Ešte som sa s tým nestretla, mohli by ste mi niekto poradiť, čo všetko z toho vyplýva mne ako mzdovej účtovníčke? Aké doklady by som mala mať?
V účastníckej zmluve má uvedenú výšku príspevku 1 EURO a zmluvu má podpísanú od 1.8.2010. Ja som však už mzdy za august urobila, už som zaniesla aj výkazy...:eek:

Zatiaľ som zistila, že zamestnávateľ môže prispievať max. 6 percent zo mzdy a že príspevok na DDS zamestnávateľa sa zdaňuje a zahŕňa sa aj do vym. základu pre zdrav. poisťovňu.
Ale čo ďalej...? Tých informácií mám žalostne málo...
Mohli by ste mi to niekto vysvetliť?
Ďakujem za odpovede.
uct2007
21.09.10,12:23
Zamestnancovi zadáš do výplaty jeho zrážku, neviem v akom programe spracovávaš mzdy, ale program čo mám ja to na základe toho spracuje, zadávam tam aj zrážku za zamestnávateľa aj zrážku zamestnanca na základe dohody s Axou. Potom po spracovaní výplat posielam výkaz - rozpis príspevkov do DDS-ky, zároveň spravím a pošlem odvod príspevkov spolu aj za zamestnancov aj za zamestnávateľa na ich účet. Výkaz posielam elektronicky cez ich portál. Už ma ani nič nenapadá, čo by som zabudla. A hej, zdaňuje sa to samozrejme a je to VZ na zdravotné poistenie- to presne ako píšeš.
mzdarka renca
21.09.10,12:39
mimotemy

síce aj ja spracovávam mzdy aj dodávateľským spôsobom, preto si dovolím tvrdiť, že najlepší spôsob spracovania miezd je ten, kde máte priamy kontakt so zamestnancami, a verte, viem o čom hovorím.
londay
01.02.11,08:12
Dobrý deň,
vie tu niekto výsledné stanovisko, či sa z príspevku zamestnávateľa na DDS budú platiť odvody do SP? Ďakujem.