didlinka2203
29.09.10,13:57
Dobrý deň! Neviem či som sa prihlásila do správnej rubriky, ale prosím Vás o radu, pomoc, príoadne vlastnú skúsenosť...V tomto prípade mi nejde ani tak o peniaze ako o právnosť...Na začiatok musím povedať, že som úplný laik čo sa týka Občianskeho zákonníka, nakoľko nie som žiadny podnikateľ, iba fyzická osoba...
Na internete, konkrétne na stránke mojasvadba.sk, v časti "bazár" som predávala použité spoločenské šaty. V opise šiat som uviedla reálny opis šiat, čiže aj to, že boli použité a boli pridané aj detailné fotky týchto šiat, ktoré 100% zodpovedali skutočnosti. Ozvala sa záujemkyňa, ja som jej šaty poslala a ona sa mi po pár dňoch ozvala, že šaty mi vracia nakoľko podľa nej boli poškodené, čo som neuviedla v opise šiat a že tým pádom som zavádzala a že podľa Občianskeho zákonníka je oprávnená šaty do 7 dní vrátiť a keď si ich nepreberiem /šaty boli zasielané dobierkou/ tak podá na mňa trestné oznámenie. Ja som bola ochotná šaty prevziať aj keď tá osoba vôbec nemala pravdu o poškodenosti šiat, čo by som mohla dokázať ako realitou, tak aj fotkami /jej skrátka nesadli, tak to na mňa takto zahrala/, ale keď mi došiel preberací lístok tak som ostala prekvapená, lebo...šaty som jej po dohode predala za 65€ + 2,9€, čiže za 67,90€, čo mi aj prišlo na účet a ona mi tie šaty poslala s preberacou sumou 70€, čiže ja som v tomto prípade stratová o 5€, lebo ona v tej sume dostane preplatené obidvoje poštovné, aj to, keď som jej tie šaty posielala ja, aj to, keď mi ich posielala ona...čo sa mi zdá dosť nefér, že ona tie šaty chcela, potom nechcela a ja budem pltaiť poštovné...
Viem, že je to dosť zdĺhavé a komlikované, ale chcem sa opýtať, či by mohla na mňa podať to trestné oznámenie /lebo sa bojím, že kvôli nejakým šatom by som mala opletačky/, alebo ma chcela iba postrašiť a či by som od nej mohla ja žiadať preplatenie tých 5€ čo je ten rozdieľl poštovného?
Prosím odpovedzte mi a vopred ďakujem za ochotu...

Ivka
arizona
29.09.10,12:09