Annie Rockov
01.10.10,18:30
Ahojte,
som študentka a dostala som intrák, lepšie povedané ubytovňu. Zmluvu som podpísala na celý akademický rok s tým, že ak chcem odísť, musím si nájsť náhradníka resp. vyplatiť peniaze za celý rok.
Zaplatila som za celý september s tým, že som tam aj tak mohla ísť bývať až od začiatku akademického roka - t.j. od konca septembra (20.).
Už po týždni sa mi naskytli zdravotné (možno súcisiace i s daným ubytovaním) i rodinné problémy, ktoré mi nedovoľujú ostať na ubytovni, takže dokopy som tam bývala týždeň.
Od októbra už nemôžem rátť s tým, že by som sa tam niekedy znovu nasťahovala.
Nie je možné, aby ma prinútili platiť i za obdobie, keď tam nemôžem bývať. Odbili mi 3 náhradníkov, že to neôže byť chalan - a náhradnici sa mi, verte, z neba nesypú.Akým spôsobom sa odtiaľ môžem dostať?
Čo majú a čo nemajú právo so mnou spraviť?
Ďakujem za akýkoľvek komentár a radu.
Mária27
01.10.10,17:34
Ide o nájomnú zmluvu? Taka zmluva odporuje ustanoveniam občianskeho zákonníka o nájme. Ak nie je výpovedná lehota z nájmu dohodnutá, je trojmesačná.
Zmluvu si podpísala pod nátlakom, v uvedených ustanoveniach je neplatná. Nemôžu od teba vyžadovať zplatenie celého roka, išlo by o bezdôvodné obohatenie.
Nemôžu od teba ani žiadať, aby si im zháňala nájomcov.
Annie Rockov
02.10.10,08:27
Ďakujem za plnohodnotnú odpoveď.
Neviem ani definovať, či je to nájomná zmluva- malo to názov "Zmluva o ubytovaní". Platí aj pre tento typ zmluvy, to, čo ste ďalej spomínali?
Dúfam, že áno, verím, že sa dolespomenutým môžem voči nim ohradiť.
Zdá sa mi, že využívajú hlúposť študentov - prvákov a chcú s nami poriadne vybabrať.
Bála som sa, že mi hrozí možno až súd alebo niečo podobné..
Mária27
02.10.10,09:44
V žiadnom prípade nemôžu pýtať peniaze bezdôvodne, vždy by išlo o bezdôvodné obohatenie, bolo by to aj obchádzanie zákona a proti dobrým mravom.

Na internáty sa vzťahuje Vyhláška Ministerstva školstva 236/2009 o školskom internáte, kde je ustanovenie v § 3: