stava
10.10.10,13:14
Dobry den,

reagujem na navrh noveho zakona o RP pre rok 2011. Ak som to dobre pochopila, tak rodic ma narok na:
1. rodicovsky prispevok vo vyske 190,- EUR aj ked sa vrati do zamestnania ci pracuje ako SZCO, na dohodu,... proste stale :-)
a zaroven ma narok na:
2. priplatok k rodicovskemu prispevku do vysky 300,- EUR ak svoje dieta umiestni v zariadeni alebo u opatrovatelky.


Moja otazka znie - pochopila som tento navrh zakona spravne a teda:

Ak si otvorim zivnost ako opatrovatelka (mam aj VS pedagogicke vzdelanie 1.stupna) a budem svoje vlastne dieta opatrovat, riadne si to vyfakturujem a budem o tom ako zivnostnik aj uctovat.... dostanem priplatok k rodicovskehmu prispevku, ktory mi preplati stat do vysky 300,- EUR (samozrejme si budem fakturovat plnu vysku, z ktorej odvediem aj riadne odvody)

ZAROVEN
ako zamestnanec firmy, v ktorej som pracovala pred nastupom na MD som stale zamestnana (zivnost mozem mat aj popri zamestnani) a stale evidovana ako rodic na RP

A ZAROVEN
ako mamicka na RP dostnanem od statu 190,- EUR mesacne????
To by som so svojim dietatom mohla ostat doma a zaroven aj pracovat na zivnost a zaroven z toho aj nejako vyzit :-)
Takto by to vlastne mohli riesit vsetky mamicky...no nie??? Co vy na to???
veronikasad
10.10.10,11:21
stava, sama sebe (ako živnostník) nemôžeš faktúrovať výkon žiadnej služby ...
Popri rod. príspevku (ak prejde zákon v navrhovanom znení) ti bude patriť príspevok na starostlivosť o dieťa cca 40 €
stava
10.10.10,11:25
No, ja by som si fakturovala ako zivnostnik fyzickej osobe...to sa snad moze, nie? ci je to aj niekde v zakone o DzP alebo v zivnostenskom? ved keby som si otvorila detske jasle, nemohla by som tam mat vlastne dieta? alebo si mam najst este jednu mamicku a ta bude fakturovat mne a ja jej? no, aj tak sa da...:-)
Flinstone
10.10.10,11:26
nájde si kamarátku a navzájom si budú fakturovať opatrovanie detí :D
veronikasad
10.10.10,11:32