gabika88
13.10.10,09:51
som študentka na vysokej tento rok a tento rok som musela požiadať o nadštandardné štúdium, pretože mi chýba jedna štátna skúška. z tohto dôvodu aj keď som ďalej evidovaná ako študentka zo štúdijneho oddelenia poslali na náš úrad sociálnych veci papier, že opakujem 3 ročník I.stupňa čo nie je pravda lebo všetky skúšky mám urobené, a tým pádom nemá môj otec právo poberať rodinné prídavky. tak ako to v skutočnosti ma byť keď ešte stále patrím medzi nezaopatrené deti kedže mám ešte len 22 rokov. potrebovala by som poradiť ako to ma byt!!!!!!!:confused:
katka50
13.10.10,08:00
som študentka na vysokej tento rok a tento rok som musela požiadať o nadštandardné štúdium, pretože mi chýba jedna štátna skúška. z tohto dôvodu aj keď som ďalej evidovaná ako študentka zo štúdijneho oddelenia poslali na náš úrad sociálnych veci papier, že opakujem 3 ročník I.stupňa čo nie je pravda lebo všetky skúšky mám urobené, a tým pádom nemá môj otec právo poberať rodinné prídavky. tak ako to v skutočnosti ma byť keď ešte stále patrím medzi nezaopatrené deti kedže mám ešte len 22 rokov. potrebovala by som poradiť ako to ma byt!!!!!!!:confused:
Ako píšeš v úvode-požiadala si o nadštandartné štúdium, to znamená, že rodičia nemajú nárok na Pnd, ani na daňový bonus, lebo si presiahla štandartnú dĺžku štúdia.

Zákon 600/2003 § 3 ods.3 Zákon o prídavku na dieťa

(3) Nezaopatrené dieťa podľa tohto zákona nie je dieťa,a) ktorému vznikol nárok na invalidný dôchodok alebo poberá sociálny dôchodok,
b) ktorého štúdium na vysokej škole podľa študijného programu presahuje štandardnú dĺžku4) alebo
c) ktoré získalo vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa.5)

Zákon 595/2003 §33 ods. 2 - Zákon o dani z príjmov

(2) Za vyživované dieťa daňovníka, a to vlastné, osvojené, dieťa prevzaté do starostlivosti nahrádzajúcej starostlivosť rodičov na základe rozhodnutia príslušného orgánu a dieťa druhého z manželov, sa považuje nezaopatrené dieťa podľa osobitného predpisu.125)