zRD
14.10.10,10:34
V tuhej zime 2009 mi zmrzol starší figovník, ale vyhnal veľa nových konárov, nasadil aj veľa plodov. Ale už je tu ďalšia zima a figy nedozreli. Vie niekto, čo s nimi?
Stefan2005
14.10.10,08:52
V tuhej zime 2009 mi zmrzol starší figovník, ale vyhnal veľa nových konárov, nasadil aj veľa plodov. Ale už je tu ďalšia zima a figy nedozreli. Vie niekto, čo s nimi?

A to s ktorými - tými ktoré popadali, alebo s tými, ktoré zostali na strome ?

Tie popadané figy sú na figu - nie sú jedlé.
Tie čo zostali na strome - s tými asi to, čo sa spomína v Biblii: "...a nebeské hviezdy padali na zem, ako ked figovník zo seba striasa nezrelé figy, ked ho otrasie silný vietor". Teda keď sa ich zbavuje figovník sám, asi ich treba odstrániť - čítal som niekde, že nezrelé plody väčšie ako hrášok treba odstrániť, ostatné dozrejú na budúci rok - treba skúsiť.

P.S. ... ale nie som odborník na figy :).
Silvernola
14.10.10,16:14
A to s ktorými - tými ktoré popadali, alebo s tými, ktoré zostali na strome ?

nezrelé plody väčšie ako hrášok treba odstrániť, ostatné dozrejú na budúci rok - treba skúsiť.

P.S. ... ale nie som odborník na figy :).
Ani ja nie veľký, ale to platí len pre rastliny pestované v kontajneri. Voľne zasadené nemajú šancu. Treba ochrániť rastlinu pred zamrznutím konárov. Figa rodí na dvojročnom dreve, takže úrody sa dočkáš len ak ti nezamrznú konáre.
wabi
17.10.10,23:37
Nuž to s tým že rodí na 2 ročnom dreve asi celkom nesedí. :confused:
Figa vytvára partenokarpické plôdiky na všetkých nových výhonoch a nie na 2 ročnom dreve. Konáre na ktorých je na jar prvá úroda nemajú v skutočnosti ani jeden celý rok a nieto ešte 2 roky.