bobino38
20.10.10,05:57
Včera ma zaujal článok na sme.sk , opisoval prípravu auta na jazdu v zime a mýty okolo zimných pneumatík, časť článku prikladám, zaujímali by ma Vaše skúsenosti z jazdenia autom v zime, nakolko som začiatočník a chcel by som tej teórie vedieť viac, ďakujem za Vaše príspevky.



1. Príprava
- auto prezujete do zimných pneumatík.
- nezaškodí krátka servisná kontrola technického stavu, najmä bŕzd, svetiel, geometrie, akumulátora, nemrznúcich náplní a steračov.
- na cestu v zimnom počasí si vyhraďte viac času, aby ste sa nedostali do stresu.
- ak je na aute námraza, očistite si nielen čelné sklo, ale všetky okná, tento čas môžete využiť na zahriatie motora.
2. Brzdenie
- jazdite pomalšie a s väčším odstupom, aby ste mali dostatok času na reakciu.
- snažte sa využívať nielen pedál brzdy, ale aj brzdný účinok motora.
- brzdite pozvoľne, aby nedošlo k zablokovaniu kolies a strate kontroly nad vozidlom.
- ak sa kolesá zablokujú (okrem ABS), okamžite uvoľnite brzdový pedál, aby sa trakcia obnovila a potom brzdite znovu a čo najplynulejšie.
- pri jazde z kopca zaraďte nižší prevodový stupeň, než aký by ste použili pri suchom počasí. To vám umožní naplno využiť brzdný účinok motora.
3. Rozjazd a akcelerácia
- rozbiehajte sa čo najplynulejšie. Ak začnú kolesá preklzávať (okrem TCS), stáva sa vozidlo smerovo neovládateľné. V takom prípade uberte plyn, aby sa obnovila trakcia.
- pri jazde do svahu zaraďte radšej vyšší prevodový stupeň ako ten, ktorý by ste použili pri jazde za suchého počasia.
4. Prejazd zákrutami
- pred vjazdom do zákruty spomaľte na požadovanú rýchlosť, teda ešte v priamom smere jazdy!
- v zákrute udržiavajte plynulú rýchlosť.
- ak to nie je nevyhnutné, v zákrute už nebrzdite.
220870
20.10.10,04:11
Na toto nexistuje univerálna odpoveď.Chce to cit skúsenosti.
bobino38
20.10.10,04:15