Lenka7111
25.10.10,19:02
Ahoj, potrebovala by som poradiť ohľadom potrebnej kvalifikáce.
Strednú školu mám ukončenú obchodnú akadémiu a v tomto roku som získala titul inžiniera na TUKE - Hutníckej fakulte. Ak by som sa chcela zamestnať v školstve postačí mi pedagogické minimum na učenie odborných predmetov, alebo je potrebne štúdium na pedagogickej VŠ? A moje vzdelanie by mi dovoľovalo učiť len predmety, ktoré som študovala na vysokej škole, alebo môžem tam zahrnúť aj predmety zo strednej školy, z ktorých mám maturitu? Ďakujem
zdenka131
25.10.10,18:41
Ahoj, učiť môžeš predmety ukončené štátnou skúškou príslušného alebo príbuzného študijného odboru. Predmety, z ktorých si maturovala na SŠ nemôžeš učiť /pokiaľ z nich nemáš štátnicu/.

Vzdelávanie na doplnenie kvalifikačných predpokladov v rozsahu najmenej 200 vyučovacích hodín poskytujú pedagogickým zamestnancom vysoké školy podľa osobitného predpisu, ktorým je Vyhláška Ministerstva školstva Slovenskej republiky č. 581/2007 Z. z. o doplňujúcom pedagogickom štúdiu.

Na KIP TUKE možno pedagogickú spôsobilosť získať absolvovaním Doplňujúceho pedagogického štúdia (DPŠ), ktoré sa v súlade s Vyhláškou Ministerstva školstva Slovenskej republiky z 27. novembra 2007 o doplňujúcom pedagogickom štúdiu Zb. zákonov č. 581/2007 organizuje v dvoch formách:
Súbežná forma pre študentov jednotlivých fakúlt TUKE (s výnimkou FÚ a FVT), ktorí popri štúdiu na fakulte študujú aj na KIP TUKE.

Forma popri zamestnaní pre absolventov inžinierskeho štúdia z technických, ekonomických, poľnohospodárskych univerzít, resp. vysokých škôl.