ciblili
27.10.10,11:11
Dobrý deň,
som tu 1 krát a už sedím 2 deň na Porade a študujem a študujem, chcela by som si u vás poradiť a potvrdiť či to môže byť tak ...
Mám SZČO, ktorý založil aj s.r.o. a chce aby fungovali obidva s tým, že postupne by so SZČO prechádzali 2/3 do s.r.o. tak aby to moc nebolelo finančne ...

1. čo sa týka pohľadávok a záväzkov tak by sa to urobilo zmluvou - (ak predávajúca aj kupujúca firma sú obe plátcami DPH, tak žiadne DPH sa tam neuplatňuje, predaj sa urobí v cenách bez DPH, nakoľko je to oslobodené v tomto prípade od dane: § 10 Zákona o DPH) môže to byť?

2. čo sa týka tovaru na sklade postupne by sa znižovali ale je možné aby sa sklady znižovali v SZČO a faktúry sa robili v s.r.o.? Aké by bolo najlepšie riešenie.

3. čo sa týka majetku jedná sa hlavne o stroje, autá (HIM sa vloží do firmy v hodnote na základe podkladov - zostatkové hodnoty podľa kariet HIMu starej firmy s poznámkou..)

4. Majetok - budova sa prešla len zmluvou (predaj časti podniku upravuje par.38 odst.1, Zákona o DPH, kde je "oslobodené od dane dodanie stavby alebo jej časti", vrátane dodania pozemku na ktorom nehnuteľnosť stoji, ak doba od nadobudnutia presiahla 5 rokov)

Ďakujem za každú pomoc, v tomto som začiatočník aj s tým že prechádzam z JÚ na PÚ tak som opatrná aby som na niečo nezabudla prípadne hľadám ako by sa to dalo najlepšie spraviť.
EŠTE RAZ VOPRED ĎAKUJEM
alicacka
26.11.10,15:27
Mňa by tiež zaujímal predaj podniku, nakoľko FO /platiteľ DPH / založila s.r.o-čku /čakáme na zaevidovanie na platiteľa DPH/, a pravdepodobne bude chcieť predať iba časť podniku. Prosím, kto máte skúsenosti v tejto oblasti, ozvite sa. Čo navrhujete, aké je najjednoduchšie riešenie. Hlavne postup účtovania v JÚ u FO a v PÚ u kupujúcej PO.
veronikasad
26.11.10,15:32