vivi24
28.10.10,08:04
Dobrý deň,

neviem, či som na správnom mieste v PORADE, ak nie, poprosím o usmernenie. Som študentka a rada by som si občas privyrobila prekladmi pre agentúry (viem, viem... ale nejak začať treba). Mám právo vystavovať faktúru za preklad? Alebo sa mám niekde nahlásiť? Či len potom podať daňové priznanie? Ako postupovať?

Veľmi pekne ďakujem za odpoveď!
Lianka
28.10.10,06:24
Je potrebne si vybavit zivnostensky list, nasledne sa prihlasit na Danovy urad, ktory ti prideli DIC. Tymto sa stavas SZCO a mozes za svoje sluzby vystavit faktury. Po skonceni roka do konca marca podas danove priznania a rocne zuctovanie zdavotneho poistenia.
m.hladka
28.10.10,06:25
Najvýhodnejšie by bolo pre teba urobiť "Dohodu o brigádnickej práci študenta" s jednotlivými agentúrami.
vivi24
28.10.10,06:36
vďaka, niečo ako freelance neexistuje?
Lianka
28.10.10,06:43
Neviem, co je freelance, ale z hladiska administrativneho, danoveho a odvodoveho je pre teba najvyhodnejsia dohoda, o ktorej pise m.hladka. Viac najdes v Zakonniku prace na uvodnej strane Porady. Odvody a dan bude z tvojej zrazat zamestnavatel.
vivi24
28.10.10,06:48
Hm, momentálne som vo Francúzsku a tu majú prekladatelia špeciálny status (resp. môžu mať), takže som sa len informovala, keďže som sa k tomu nevedela dogoogliť :) Ale očividne také niečo na Slovensku nemáme, takže asi to pôjde cez dohody.

Ešte raz ďakujem všetkým za rýchle odpovede
veronikasad
28.10.10,06:50
Hm, momentálne som vo Francúzsku a tu majú prekladatelia špeciálny status (resp. môžu mať), takže som sa len informovala, keďže som sa k tomu nevedela dogoogliť :) Ale očividne také niečo na Slovensku nemáme, takže asi to pôjde cez dohody.

Ešte raz ďakujem všetkým za rýchle odpovede
ak máš na mysli súdnych prekladatelov, tí nepodnikajú na základe živnostenského zákona. IČO im prideluje štatistický úrad a registrujú sa na DU.
vivi24
28.10.10,07:10