meldo1
21.11.05,13:21
Zdravim mam zopar otazok:

Od apríla 2006 by som si chcel založiť živnosť. Som študent VŠ a chcel by som vediet:
1: aké mesačné platby ma čakajú? (úplne všetky ktoré budem musieť platiť aj výšku resp. %)
predpokladám ročný obrat cca 350 000,--
2: záleží na tom, že som študent? mám nejaké zľavy/výhody
3: robím webovú stránku na zákazku a chcel by som s objednávateľom uzatvoriť zmluvu. Aká by to mala byť zmluva. (Zmluva o zhotovení veci na zákazku, zmluva o dielo?)
4: Zmluva o dielo. citujem OZ:
§ 536/2
Dielom sa rozumie zhotovenie určitej veci, pokiaľ nespadá pod kúpnu zmluvu, montáž určitej veci, jej údržba, vykonanie dohodnutej opravy alebo úpravy určitej veci alebo hmotne zachytený výsledok inej činnosti. Dielom sa rozumie vždy zhotovenie, montáž, údržba, oprava alebo úprava stavby alebo jej časti.

môže sa zmluva o dielo uzatvoriť aj na inú vec ako stavbu?

5: ak mám živnosť na Slovensku, môžem mať zákazky aj z Českej republiky?

díky moc.
meldo1
22.11.05,11:49
to mi naozaj nikto nechce odpovedat?
Jozef Mihál
22.11.05,12:24
1. Platby na SP a ZP žiadne, ZP až v zúčtovaní za rok 2006, daň až v daňovom priznaní za r.2006
2. Nemáte povinnosť platiť preddavky na ZP
3. Zmluva o dielo, autorská zmluva, príkazná zmluva, a najmä zmluvy podľa Obch.zákonníka, keďže budete mať živnosť.
4. Áno
5. Určite Áno, ak samotnú činnosť robíte na Slovensku.
Anonymka
23.11.05,12:02
A čo je v prípade začínajúceho živnostníka, ktorý pracuje aj na polovičný úväzok. Aké ovodové povinnosti má (SP,ZP,daňové...). Čo je výhodnejšie pre neho, začať podnikať v tomto, či v budúcom roku?
Anonymka
23.11.05,12:26
Vie mi niekto poradiť?
ajobs
23.11.05,21:06
A čo je v prípade začínajúceho živnostníka, ktorý pracuje aj na polovičný úväzok. Aké ovodové povinnosti má (SP,ZP,daňové...). Čo je výhodnejšie pre neho, začať podnikať v tomto, či v budúcom roku?

Viď príspevok č.3, začatie podnikania v roku 2005 alebo 2006 závisí od toho, čo bude robiť, aké bude mať príjmy apod. Rozpíš !;)