Marián TT
30.10.10,07:51
S touto otázkou mi nevedeli poradiť na daňovom úrade v TT ani v BA.
O mne.
Som programátor priem.robotov ( služba ). Nenakupujem a ani nepredávam žiadny tovar k výkonu mojej práce - poskytujem len službu. Podľa obratu nie som povinný sa registrovať na DPH.
Opis:
Firma "A" ktorá ma prevádzku na Slovensku a je platcom DPH, vypísala výberové konanie na dodávku technológií a služby s tým spojené. Získala ju firma "B" pôsobiaca v Nemecku a je platcom DPH. Táto firma presunula časť služieb na firmu "C" pôsobiacu v ČR a je platcom DPH. Od firmy "C" som dostal zákazku na tomto projekte.
Otázka:
Som povinný sa registrovať na DPH aj keď podľa obratu nie som zatiaľ povinný k registrácii ?
Budem povinný sa registrovať na DPH ak môj obrat bude prekročený a a moje služby v drvivej väčšine vykonávam v cudzine v systéme ktorý som Vám opísal ?
Pred 2 rokmi som bol registrovaný na DPH z dôvodu prekročenia obratu, ale za každý mesiac som na DPH vykazoval 0€ vyúčtovanie bolo 0€ len som platil účtovníka.

Dúfam že ste ten môj guláš pochopili.Ďakujem za skorú radu.
Hanka28
30.10.10,07:06
pozri si:Povinnosť registrácie zdaniteľnej osoby - neplatiteľa DPH, ktorý dodáva alebo prijíma služby z iného členského štátu od 1.1.2010
kde sa píše:Zdaniteľná osoba, ktorá nie je platiteľom dane, je v zmysle § 7a novely zákona o DPH povinná podať miestne príslušnému daňovému úradu žiadosť o registráciu pre daň:
1./ pred prijatím služby z iného členského štátu, pri ktorej jej vzniká daňová povinnosť podľa § 69 ods.3 novely zákona o DPH alebo
2./ pred dodaním služby do iného členského štátu, pri ktorej sa určí miesto dodania podľa § 15 ods.1 novely zákona o DPH.