knight
01.11.10,12:10
Zdravím,

som študentom vysokej školy a venujem sa programovaniu, takže by som si chcel založiť živnosť. Viem, že podobných tém je tu veľa, aj som si niečo už naštudoval, ale potreboval by som pár vecí vysvetliť.

1. Sociálna a zdravotná poistovňa
Keďže som študent, prvý rok neplatím predavky na zdravotnú a socialnú poisťovňu.
Tu na porade som si našiel, že ak neprekročím príjem 3 948,84 € za rok 2010 nebudem musieť platiť odvody do socialnej poisťovne a ak mi vyjde VZ za celý rok do 2479,20 € zostanem poistencom štátu a nebudem platiť odvody.
Moja otázka: Ako mám chápať príjem? Zisk - výdavky? a ako vypočítam VZ?

2. Kedy založiť živnosť?
V tomto roku som pracoval na dohodu o brigádnickej práci študenta, kde som zarobil cca 1500 eur. Ak by som si teraz založil živnosť,musel by som podávať za rok 2010 daňové priznanie. Musel by som tam zahrnúť aj príjmy z tej dohody? A naopak, ak budem mať živnosť, môžem pracovať na dohodu? Teda oplatí sa podľa vás počkať a založiť si živnosť až od 1.1.2011?

3. Účtovníctvo
Budem potrebovať účtovníčka, ak nebudem mať zamestnancov a mesačne vystavím, nejaké 2-3 faktúry alebo sa to dá zvládnuť?

Ďakujem všetkým za rady
KEJKA
01.11.10,16:02
Zdravím,

som študentom vysokej školy a venujem sa programovaniu, takže by som si chcel založiť živnosť. Viem, že podobných tém je tu veľa, aj som si niečo už naštudoval, ale potreboval by som pár vecí vysvetliť.

1. Sociálna a zdravotná poistovňa
Keďže som študent, prvý rok neplatím predavky na zdravotnú a socialnú poisťovňu.
Tu na porade som si našiel, že ak neprekročím príjem 3 948,84 € za rok 2010 nebudem musieť platiť odvody do socialnej poisťovne a ak mi vyjde VZ za celý rok do 2479,20 € zostanem poistencom štátu a nebudem platiť odvody.
Moja otázka: Ako mám chápať príjem? Zisk - výdavky? a ako vypočítam VZ?
Príjem je všetko, čo dostaneš ako odmenu za svoju činnosť.
teda príjem = tvoja fakturácia SZČO.
príjem mínus výdavky = základ dane, to je o inom.