bonoman
09.11.10,15:42
Dobrý deň,
tento rok som začal študovať na vysokej škole. Od roku 1995 do 2005 som bol umiestnený v detskom domove, môj otec nežije a s matkou nemám žiadný kontakt. K tomu aby som zvládal štúdium je bohužiaľ treba peniažky ktoré nemám a nemám ani rodinu ktorá by mi s tým pomohla a kedže študujem dennou formou tak peniažky z priležitostných brigád mi nevystačia. Preto sa na Vás obraciam(kedže nemam na koho iného) s žiadosťou o radu na čo mám nárok od štátu resp. školy. Za odpovede vopred dakujem
willma
09.11.10,15:14
podľa môjho názoru po otcovi asi nárok na sirotské, od matky výživné-treba si dať na súd návrh na určenie výživného. Pokiaľ si bol v DD neplatila nič? Kde si momentálne ubytovaný? Ak tam máš trvalé bydlisko tak príspevok na bývanie. Ale najmúdrejšie by bolo obrátiť sa na príslušný UPSVaR - prípadne v DD ste nemali nejakú soc. sestru, ktorá by ti mohla pomôcť?
bonoman
09.11.10,16:13
Neviem ako by som dopadol s výživním kedže podla mojích informácií žije zo soc. minima. Momentálne bývam na podnájme este s partiou kamarátov. A na obcianskom mám trvalý pobyt uvedený iba mesto nemaám tam žiadnu ulicu (teda ziadnu presnu adresu) no a nakoniec v tom detskom domove na mna už kaslu, viež ak raz odtial odídeš už ich nezaujímas
veronikasad
09.11.10,16:22
Neviem ako by som dopadol s výživním kedže podla mojích informácií žije zo soc. minima. Momentálne bývam na podnájme este s partiou kamarátov. A na obcianskom mám trvalý pobyt uvedený iba mesto nemaám tam žiadnu ulicu (teda ziadnu presnu adresu) no a nakoniec v tom detskom domove na mna už kaslu, viež ak raz odtial odídeš už ich nezaujímas
zaujímal si sa o sociálne štipendium na škole ?
willma
09.11.10,16:31
Ak aj žije zo soc. minima je povinná prispievať aspoň minimálnou výškou na tvoju výživu. Podaním na súd nič nestratíš, získať môžeš. Návrh je bez poplatku.
veronikasad
09.11.10,16:34