bobekoad
12.11.10,20:40
Tak, k veci. Ak predám ako s.r.o. majetok /nehnuteľnosť/ z akej sumy zaplatí firma daň z príjmu? Jedna vec je prevod na katastri a druhá ako to daniť z pohľadu účtovníctva? Kúpna cena v kúpnej zmluve bola stanovená dohodou strán, tu je všetko ešte OK. Ale potom otázka účtovná? Zdaňuje sa z kúpnej ceny uvedenej v kúpnej zmluve alebo sa vychádza z ceny nehnuteľnosti určenej znaleckým posudkom? Ak sa vychádza z ceny z posudku, prosím, odkiaľ, resp. z ktorého predpisu a ustanovenia to vyplýva? Nechcem aby sa mi stalo, že ma daň. kontrola ,,náhodou" prekvapí a bude to v ... .
Prosím poraďte kto sa tomu rozumie, súri ma to. Vďaka.
hena22
12.11.10,19:59
Zdaňuješ rozdiel medzi kúpnou cenou uvedenou v zmluve a daňovou zostatkovou cenou.
Samozrejme predtým to musíš správne zaúčtovať :-)
bobekoad
12.11.10,20:11
Prosím, troska vysvetli, som laik v týchto veciach /účtovných/, ale chcel by som sa troska priučiť. Ako sa určí daň. zostatkova cena? Nehnuteľnosť je v obch. majetku od r. 1998, doteraz nevyužívaná, žiadne investície do nej, chátra. Ide totiž o to, že vypracúvam kúpnu zmluvu pre známeho a do kúpnej ceny chce dať cenu takú aby daň. zaťaženie nebolo veľké. V kúpnej zmluve není problém uviesť nižšiu, ale potom či nebude problém ako píšem v téme.
Dáša_
12.11.10,20:19
Prosím, troska vysvetli, som laik v týchto veciach /účtovných/, ale chcel by som sa troska priučiť. Ako sa určí daň. zostatkova cena? Nehnuteľnosť je v obch. majetku od r. 1998, doteraz nevyužívaná, žiadne investície do nej, chátra. Ide totiž o to, že vypracúvam kúpnu zmluvu pre známeho a do kúpnej ceny chce dať cenu takú aby daň. zaťaženie nebolo veľké. V kúpnej zmluve není problém uviesť nižšiu, ale potom či nebude problém ako píšem v téme.

ak má nehnuteľnosť zaradenú v obchodnom majetku, tak z účtovníctva sa dá pohodlne zistiť zostatková cena. Je to rozdiel medzi nadobúdacou cenou a uplatnenými odpismi. Teda, ak nehnuteľnosť bola odpisovaná.
bobekoad
13.11.10,06:51