Mirec82
23.11.05,16:34
Zdravím vás,

som študent VŠ, a zároveň aj živnostník (neplatca DPH). Mám potrebu mať Bú na podnikateľské účely. Po prezretí ponúk bánk som zistil, že môžem využiť aj študentský účet, ktorý je niekoľkokrát lacnejší ako tzv. "podnikateľský" ( 9,- Sk vs. 109,- Sk ). Počítam so 6 bankovými operáciami mesačne. Môžem takýto typ účtu používať na podnikateľské účely?
Heni
23.11.05,15:37
môžeš. nezabudni číslo účtu oznámiť daň. úradu.
Manual
23.11.05,15:40
Mirec, platí zásada, že cez firemný účet majú ísť len firemné peniaze, nemôžeš firemný účet používať aj na súkromné účely. Ak to nie je nutné a odberateľ je ochotný Ti vyplatiť napr. úhradu faktúry v hotovosti, tak si účet v banke ani nemusíš zriaďovať. Pre podnikanie nie je podmienkou mať v banke účet.
Pekný večer želám...
sklenkova
23.11.05,15:42
no neviem,moja mladá chcela tiež ušetriť a nechala si nejaký do 26r. a na DU jej tak vynadala,že hneď založila podnikatelský
Mirec82
23.11.05,15:45
Súkromný účet už mám - venujem sa grafickej tvorbe na voľnej nohe, a niekedy klienta ani nevidím - komunikujeme spolu cez tel, mail, icq, a peniažky mi pošle. Doteraz to bolo cez poštu, avšak mám záujem o Bú. Ceny služieb v banke sú diametrálne rozdielne pre podnikateľov a pre študentov. Chcel by som to využiť, kým mám takú možnosť...

Napríklad za to isté v TB zaplatím ako študent 11,- Sk, ako podnikateľ 109,- Sk. Ešte otázka - je potrebné mať výpisy raz mesačne? Pri 5 položkách mesačne a keď nie som platca DPH?
Manual
23.11.05,15:51
Súkromný účet už mám - venujem sa grafickej tvorbe na voľnej nohe, a niekedy klienta ani nevidím - komunikujeme spolu cez tel, mail, icq, a peniažky mi pošle. Doteraz to bolo cez poštu, avšak mám záujem o Bú. Ceny služieb v banke sú diametrálne rozdielne pre podnikateľov a pre študentov. Chcel by som to využiť, kým mám takú možnosť...