Liv26
23.11.05,15:52
1. V decembri zaplatíte za určitú službu firme s ktorou máte zmluvu požadovaný poplatok prostredníctvom bankového prevodu.
2. V januári dostanete faktúru o nezaplatenom dlhu voči firme za tú istú službu.
3. Sťažujete sa, oni sa ospravedlnia, že chyba bola v banke ktorá údajne "nezabankovala" poplatok
4. Vo februári dostane opätovne faktúru o nezaplatenom dlhu...
5. tak to ide až do septembra, pričom počet faktúr sa úmerne stupňuje až do počtu jedna faktúra za týždeň. Vy sa stále sťažujete, ale márne:
6. Pretože v októbri dostanente faktúru o nezaplatenom dlhu, dtorá už hroží sandciami ak nebude zaplatená do 90 dní (zdvojnásobenie sumy) Sťažujete sa ich šéfovi, ale nikto vraj nevie, prečo bola faktúra poslaná. Akokoľvek, faktúra tu je, vy ju máte v rukách. tak ju teda ignorujete, veď predsa dávno vedia, že bola zaplatená minulý rok v decembri. A vy máte doklad z banky.
7. Oni dostali od vás kópiu dokladu z banky, napriek tomu v novembri vás čaká šok: Vyhrážajú väčším sankciovaním, ktoré pribralo tri nuly. Čo teraz? Máme november a mne sa táto situácia skutočne stala. Čo by ste spravili vy? A ako by ste charaktreizovali danú situáciu?
perta
23.11.05,15:02
Tak to je riadne svinstvo. Neviem asi by som išla cez právnika.
babenko1
23.11.05,15:28
Ja by som išla priamo za dotyčnou osobou, ktorá ten výhražný list napísala a povedala jej, že či si za ten dlllllllhý čas nevie zistiť, že je to už dáááávno uhradené. A ak by ešte raz nejaký taký list napísal-a, tak to budeš riešiť cez právnikov a to potom budú mať iné fukoty.
Paula
23.11.05,15:29
Tak to je riadne svinstvo. Neviem asi by som išla cez právnika.Asi. Je to jasný príklad mnohých, aj štátnych inštitúcií, kedy jedna kancelária nevie o tom, čo sa deje v susednej....problémy v tomto smere sú aj s poisťovňami i DÚ. Mám nedávnu skúsenosť s tým posledným, 5 rokov zo života pre ich vzájomnú neinformovanosť
jamajka
23.11.05,15:33
Asi by som fakt vypenila. Napíš im ešte raz list, ale už nie slušný, ale ako môj šéf hovorí "hrubším perom". Predtým tam zavolaj, pýtaj si meno kompetentného pracovníka a do listu im napíš, že ak sa situácia bude opakovať, bude ich kontaktovať tvoj právnik.Ja by som ich bombardovala tak ako oni teba. Čo je to za divná firma? Mne sa stalo raz niečo podobné, ale to bola poisťovňa. Držím palce.
josh
24.11.05,07:05
ja by som to ignoroval, vypovedal s nimi prípadné zmluvy a listy od tej spoločnosti ani neotvaral, rovno skartoval... však nech si posielajú.
anto
24.11.05,07:33
Postupoval by som takto.:
- preveril by som, či suma, ktorú si uhradila, bola uhradená na správny účet - ich účet, uvedený na faktúre a variabilným symbolom (tento nie je podmieneka, aby bol správny). Ďalej, či suma, ktorá bola uhradená, patrí k tej faktúre, ktorú vystavili (Môže sa jednať o opakované platby a tam by to nemuselo už sedieť.) . Ak sedia tieto údaje, tak to máš vyhraté a oni nemajú spárované faktúry. Potom ich výzvy na zaplatenie tej sumy sú bezpredmetné a pokiaľ to dajú na vymáhanie súdu, tak budú mať s tým iba súdne poplatky a výdavky. Ale to ťa už nemusí bolieť. Len sa im zasmeješ do ksichtu a oznámiš to verejnosti napríklad tu, aby videli svoje zrkadlo a neporiadok čo tam majú.
Chobot
24.11.05,08:13
Neviem, ci výpis z Tvojho úctu stací na to, aby si preukázala uhradenie poplatku. Ja byt odberatelom, a neobdrzím peniaze, tak mi môze plátca sibrinkovat výpisom zo sovjho úctu, neuznal by som ho, kým mi banka nepotrvdí, kde sú peniaze. Ak však más doklad z banky (napr odpoved na reklamáciu), kde banka potvrdí, ze prevádzaná suma bola poukázaná na ich úcet a tedaje evidentné, ze platbu dostali, tak by si mala byt v suchu.

Prípadne im môzes aj Ty znepríjemnit zivot tým, ze toto potvrdenie im budes faxovat 5x denne na císlo facu na faktúre alebo na meno osoby, ktorá faktúru vystavila. Niektorý den môzes intenzitu faxov aj zvýsit, prípadne v jednom faxe poslat ten list aj 5x. :D
Ajuška
24.11.05,11:46
...ak som si istá... po dôkladnej kontrole ako doporučil andrej rv... že mi peniažky odišli na úhradu vytknutého dlhu... vynaložím svoj čas a energiu už len nato, aby som písomne reagovala na "neviemkoľkú" a "neviemakoostrú" upomienku... s jasnou citáciou splnenia svojho záväzku... samozrejme doporučene... s uvedením všetkých identifikujúcich údajov... A s úsmevom by som sa venovala ďalšej práci... respektívne iným láskam svojim... jasné, že svoj komentár s podacím lístkom by som si odložila do trezoru... pre "prípad náletu"...
...Svoj drahocenný čas a energiu by som venovala ozaj s kľudným svedomím podstatnejším záležitostiam... Noooo a jasne že by som zvažovala o serióznosti obchodného partnera... či stojím za takéto prejavy "tiež" náklonnosti...
evuša
24.11.05,18:21
Tá Chobotova rada sa mi fakt páči. Ak im zničíš takých 10 kotúčov faxového papiera tak sa možno zobudia. Len tam dopíš rukou "Ty negramotná hus, zavolaj si niekoho kto vie čítať, nech ti to prečíta." Uvidíš, že keď bude zakladať 10 kotúč papiera, tak to konečne pochopí a potom ťa bude takmer rok prosiť, aby si s tým prestala. Ale keďže škodoradosť je najlepšia radosť, skús jej zničiť ešte ďalších 10 kotúčov.
rudo21
02.12.05,16:02
Z uvdeneho nie je jasné, či ide o vnútrozemskú platbu, alebo o zahraničnú, náhodou či nezrazili v ich banke poplatky a pripísali im nižšiu sumu. Ale túto situáciu považujem za nepravdepodobnú. Pri takom dlhom "naťahovaní" by som doporučil, ako už bolo spomínané, písomne, doporučene reagovať na faktúry a tie im vrátiť. Súčasne by som preveril možnosť reklamácie zrealizovania platby, či skutočne bola suma pripísaná aj dodávateľovi, aby Ste pri prípadnom súdnom spore mali čím argumentovať splnenie záväzku. Ešte jedna rada - skúste kontaktovať , napr. aj písomne, štatutárneho zástupcu firmy.
Pekný deň.
Heni
02.12.05,20:46
ja by som to ignoroval, vypovedal s nimi prípadné zmluvy a listy od tej spoločnosti ani neotvaral, rovno skartoval...
prečo skartovať? pekne zabaliť, zviazať a - potom už len zbohatnúť na zbere papiera :D:D:D
elli
06.12.05,13:32
Ak si si ista, ze uhrada sa naozaj nezatulala a prisla na spravny ucet - nechat ich v tom, nech podaju navrh na sud, fotokopie dokladov o uhrade predlozit SUDU (ak ta vyzvu na vyjadrenie k zalobe, alebo ich pripojit ako prilohu k odporu proti platobnemu rozkazu) a nechat ich zacvakat vsetky trovy konania vratane uctov svojho pravnika. Potom ich to snad prejde.
Listy by som neskartovala, aby sa ti naahodou nestalo, ze medzi nimi skartujes aj predzalobnu vyzvu, resp. navrh na vydanie platobneho rozkazu. A zaroven nimi vies preukazat, ako firma navrhovatela zaobchadza so vzornymi zakaznikmi, aby to bolo sudu jasne :-)
Ja som toto absolvovala s plynarmi, ked prisli 2x odpajat plyn, lebo si nevedeli "sparovat" uhradu (mali casovy nesulad medzi nahlasenim zmeny odberatela a vystavenim faktury) a odvtedy mam s nimi pokoj.