yankee0949
16.11.10,05:51
Zdravim vsetkych!

Chcel by som vas poprosit o radu.

1.) Pomaham riesit jednu reklamaciu odo dna 12.8, ktora sa nevybavila v zakonnej dobe 30dni. Poslali sme podnet na SOI. Medzitym predajca odpisal, ze sa jedna o neopravnenu reklamaciu (nijak nereagoval, nevyzval ma k tomu, aby som vyrobok doniesol na posudenie ani po 60 dnoch, az teraz 12.11.2010) a zaroven v liste spomenul, ze "Kontrololou SOI zo dna 28.10 je postup v sulade s podmienkami uvedenymi v reklamacnom poriadku volne pristupnom spotrebitelovi v mieste predaja".

OTAZKA ZNIE: Z toho vyplyva, ze SOI najprv odpovedala predajcovi, zatial co mne ako spotrebitelovi neodpovedali doteraz. Je to standardny postup, alebo za tym bude "blizsie kamaratstvo" medzi predajcom a SOI?

Cize stav je taky: reklamacia podana standardnym sposobom (pisomne/doporucene), predajca nezareagoval do 30dni zakonnym sposobom (pisomne/doporucene), nasledoval podnet na SOI, potom list od predajcu ze vsetko reklamacia je neopodstatnena a vraj SOI nezistila nic.

2.) Kde je potom Zakon o ochrane spotrebitela 250/2007? Pre koho plati?

§18
(4) Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený
zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho
právach podľa všeobecného predpisu;22) na základe rozhodnutia
spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný
určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) ihneď, v
zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia
reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité
technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní
odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie
sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu
vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako
30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie
reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na
výmenu výrobku za nový výrobok.

(8) Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať
spotrebiteľovi potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom
prostriedkov diaľkovej komunikácie, 22a) predávajúci je povinný
potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie
je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného
odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie;
potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ
má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

(9) Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad
najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.



3.) Ak mam podozrenie, ze praca SOI je ovplyvnena predavajucim, tak koho mozem oslovit? Je nejaky vyssi kontrolny organ ktory kontroluje samotnu SOI?

Za odpovede k teme vopred dakujem!
yankee0949
18.11.10,07:48
nikto nic? :)
arion92
18.11.10,15:02
1) Nie som pravnik, ale podla mna je mozny takyto postup: SOI najprv musi presetrit tvoju staznost prostrednictvom kontroly u predavajuceho. Na jej zaklade vyda rozhodnutie. Kontrolovany (cize predavajuci) ma stanoveny cas na vyjadrenie sa k vysledkom kontroly. Az po tomto case sa tato kontrola povazuje za ukoncenu a pravoplatnu.
Cize je mozne, ze ti predavajuci napisal dany list v case, ked uz mal vysledok kontroly, ale este nebola pravoplatna.

2) Odpoved mas priamo v tvojom prispevku.



§18
(4) Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu.... vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

3) Obratil by som sa priamo na Ustredny inspektorat SOI o presetrenie tvojej staznosti.

Na celej zalezitosti ma zaujalo to, ked si napisal, ze ta predavajuci nevyzval, aby si vyrobok doniesol na posudenie. To znamena, ze on ten vyrobok ani nevidel??
yankee0949
18.11.10,15:36
Po zisteni zavady sa ihned zaslal predavajucemu list s popisom, ako sa zavada prejavuje. Cakali sme, ze nas (ako v minulosti) bude kontaktovat za ucelom dohodnutia terminu v servise. Nestalo sa.

Iny znamy mal taktiez problem na svojom aute, spoliehal sa na dobre slovo INEHO servisu (reklamoval len telefonicky), mechanik mu povedal, ze je to v norme, tak to ma byt...(bez spisania reklamacneho protokolu). Ten spokojny odisiel, nepochyboval o jeho slovach. Zakon schvalnosti to zorganizoval tak, ze na 27 mesiac (cize po zaruke) za mu ta vec nadobro pokazila, tak prisiel zas do servisu a tam mu povedali, ze je to po zaruke, musi si to cele platit sam... Neslo o malu ciastku. Zijeme na Slovensku, co nemas na papieri, to sa nestalo...