jhanco
18.11.10,12:28
Dobrý deň,
potrebujem info ohľadom nasledovnej veci:
Naša firma realizuje stavebné práce, začiatkom tohoto roku sme kúpili čisto nové rýpadlo značky JCB. Stroj máme nonstop pokazený, doteraz nám v servise vždy vyhoveli, ale teraz poslednú závadu nechcú odstrániť (z motora tečie olej) a dokonca sa k závade nevyjadrili ani po 30 dňoch. Kúpno-predajná zmluva sa však odvoláva na podmienky obchodného zákonníka a záruka je dohodnutá na jeden rok, čiže stroj je ešte v záruke. Zaujíma ma koľko dní má firma na odstránenie závad podľa obchodného zákonníka, resp. či sme v práve my alebo dodávateľ stroja, prípadne či môžeme na základe nesplnenie podmienok odstúpiť od kúpno-predajnej zmluvy. Ďakujem za info
dana9
18.11.10,11:44
Ahoj
z toho co pises mi vychazda, kedze stroj je v zaruke, ze pokial ste splnili servisne podmienky , pouzivali spravne prevadzkove naplne, navod na obsluhu a podobne, a ak nie su v zarucnych podmienkach nejake dalsie vyluky, tak sa na vadu vztahuje zaruka a mala by vam byt bezplatne odstranena
Predpokladam, ze ostatne naroky - vymena tovaru, zlava z kupknej ceny, je v zarucnych podmienkach vylucena, ak nie tak minimelna na zlavu by som to videla :-)

ucrcite zacni tym, ze si nastudujes zmluvu a zarucne podmienky, ci tam nieco take nie je.

Na odstranenie vady sa 30 lehota doba nevztahuje, nejdete v rezime zakona o ochrane spotrebitela, ktory riesi uvedenu 30 dnovu lehotu

V kazdom pripade, (ak to nie je v zmluve vylucene, plati, ze
zarucna doba sa predlzuje o dobu co bol tovar v oprave, taktiez mate pravo na nahradu skody, ktora vam tym vznikla.

dana
jhanco
18.11.10,11:50
Čiže oni majú na odstránenie závad ľubovolne dlhú lehotu a nemožeme s tým nič robiť?
dana9
18.11.10,12:40
tak to zase nie, malo by to byt primerane, kedze je to neico na co mas narok, vyplyva ti to zo zaruky, im teda vznikla povinnost, zavazok opravy a mali by to opravit v primeranj obvyklej dobe

A ked im povies ze na dobu opravy si prenajmes totozny stroj od inej firmy a naklady im prefakturujes tak by to malo opravu vyrazne urychlit
:-)
sroservis
18.11.10,12:46
Dobrý deň,

nároky z vád tovaru rieši ust. § 436 (podstatné porušenie zmluvy) a 437 (nepodstatné porušenie zmluvy) Obch. zák. (zákon č. 513/1991, aby ste si ho našli v jaspi).

Ak ste pri oznamovaní poslednej vady predajcovi, nepostupovali podľa ust. § 436 (zistenie, že vada spôsobuje podstatné porušenie zmluvy, voľba nároku z vád tovaru z Vašej strany zaslaním oznámenia predávajúceho), mali by ste postupovať podľa ust. § 437.

Ak ste požadovali opravu, mali ste Vy určiť predávajúcemu lehotu na opravu (ak ste to neurobili písomne, odporúčam, aby ste tak urýchlene vykonali - písomný list musí obsahovať požiadavku na odstránenie vady, lehotu na jej odstránenie + upozornenie, že ak nebude vec opravená v uvedenej lehote odstúpite od zmluvy).
Ak vec neopraví, odstúpte od zmluvy (písomným oznámením z tohto dôvodu) + požadujte zaplatenú kúpnu cenu.

Samozrejme, ešte pred týmito úkonmi si poriadne prečítajte pôvodnú kúpnu zmluvu (aj jej prílohy - napr. obchodné podmienky predávajúceho), či ste sa nedohodli na nejakých iných podmienkach reklamovania vád, uplatňovania nárokov z nich a odstupovania od zmluvy. Zmluvné dojednania by totiž mali prednosť pred vyššie uvedenými ust. Obch. zák.

Všetko dobré.
Maxinka
22.11.10,11:54
Prosím Vás podľa akého zákona môže firma Stornovať alebo Dobropisovať kúpno-predajnú zmluvu?
Dakujem
Maxinka
22.11.10,12:24
Prosím Vás podľa akého zákona môže firma Stornovať alebo Dobropisovať kúpno-predajnú zmluvu?
Dakujem
Nikto:o
Zoltán Kovács
22.11.10,12:30
Prosím Vás podľa akého zákona môže firma Stornovať alebo Dobropisovať kúpno-predajnú zmluvu?
Dakujem


Od kúpnej zmluvy sa dá odstúpiť a nie stornovať. Ak kúpna zmluva bola podpísaná podľa Obch.zákonníka, tak na základe toho sa dá odstúpiť. §§ 409 až 470 pojednávajú o kúpnej zmluve.