majih
20.11.10,10:09
prosím o pozretie krátkej eseje, prípadne nejaké dobré rady, či poukázanie na chyby.ďakujem veľmi pekne
Slayer666
20.11.10,10:05
THIHGS THAT MAKE ME HAPPY

I would like to write something about happiness and about things that make me happy.
What makes people happy in general? Many people long for money. They think that money will make their life easier and they will be able to buy everything that they want. But it is not exactly right.
Also, some people find solace in their job. The success at their work is most important for them. The job is their word and pleasure.
Of course, not only material things make people happy. I would like to mention a couple of things that people enjoy: fine arts, good music, good books, beautiful nature and so on.
The most important thing for me is my family. I like most of all spending time with my children and my husband. They make me really happy. My children's smile is the best thing in the world.
I'm also pleased with a nice day, because I like sunshine days. Everything seems to be nicer. When I have time I go to the nature.
I like reading, too. It is a good kind of relax for me. Other little things that make me happy are: spending time with my friends, a cup of coffee with my mum, a good film, a good joke, Sunday morning, any little success in my study of English...
My happiness consists of these little things.
To sum up, everyone looks for his own way how to be happy. People are different and everyone enjoys his own things.
Meggi 1
20.11.10,10:18
prosím o pozretie krátkej eseje, prípadne nejaké dobré rady, či poukázanie na chyby.ďakujem veľmi pekne

Majih, pozrela som sa na to, opravila nejaké veci. Máš tam aj nejaké pravopisné chyby, ktoré sú určite len preklep, ale tie som ti tiež opravila, nech to máš komplet :) Prikladám ti to skopírované:

THIHGS THAT MAKE ME HAPPY

I would like to write something about happiness and about things that make me happy.
What makes the (bez člena, hovoríme o ľuďoch vo všeobecnosti) people happy in general? Many people long for money. They think that the money will make thier (their) life easier and they will be able to buy everything they want. But it is not exactly right.
Also, some of the (bez člena, hovoríme vo všeobecnosti) people find solace in their jobs. The success at their work is the most important for them. The job is their world and pleasure.
Of course, not only material things make people happy.I would like to mention a couple of things that people enjoy: fine arts, a (bez člena) good music, a good book, beautiful nature and so on.
The most important thing for me is my family. I like most of all (Most of all, I like) spending time with my children and my husband. They make me really happy. My children smile (The smile of my children) is the best thing in the world.
I am also pleased with a nice day because I like sunshine days- everything seems to be nicer. When I have a (bez člena) time, I go to the nature.
And I like reading, too.It is a good very relaxing for me. Another (Other) little things that make me happy are: spending time with my friends, a cup of coffee with my mum, a good film, a good joke, Sunday morning, any little success in my studing english (study of English)...
My happiness is consisted (consists) of these little things.
To sum up, everyone looks for his/her own way how to by (be) happy. People are different and everyone enjoys his (all of them enjoy their) own things.
Meggi 1
20.11.10,10:19
No, Slayer666, bol si rýchlejší :)
lavanda
20.11.10,10:49
Ako sa píše anglická essay - pravidlá pre slovenských maturantov (stručné zhrnutie)

Anglická kompozícia (essay)
- anglická "essay" nie je slovenská esej
- vyjadruje názor, postoj racionálne, bez emócií
- nepoužívať opytovacie vety, skrátené tvary, básnické figúry, metafory
- napísať si osnovu
- úvod ( posledná veta úvodu je najdôležitejšia a vyjadruje náš názor, je to tzv. "thesis", ktorému sa podriaďujú body v jadre)
- jadro (aspoň tri odseky)
- každý odsek jadra sa musí začínať tzv. "topic sentence" - hlavnou vetou odseku, je to vlastne jeden bod osnovy - rozvitý; v ďalších vetách rozpísať svoj názor (hlavnú myšlienku odseku - "topic sentence"- rozvíjame, zdôrazňujeme, odôvodňujeme)
- ak chceme mať v jadre tri odseky, musíme mať tri body osnovy
- záver (zhrnutie) musí zodpovedať "thesis" (ale vyjadriť inými slovami ako v úvode)
- kompozícia môže
a/vyjadrovať názor za a proti (for and against, discursive essay) (odporúča sa mať v jadre buď 2 väčšie odseky, kde v jednom uvedieme aspoň 3 rozvité argumenty za a v druhom 3 rozvité argumenty proti, alebo 3 odseky, kde v 2 uvedieme rozvité argumenty za a v 1 proti, alebo v 2 argumenty proti a v 1 za)
b/vyjadrovať názor (opinion essay) (odporúčajú sa 3 odseky s rozvitou argumentáciou)
c/presviedčať o niečom (persuasive/argumentative essay) (3 odseky)
- treba používať spájacie výrazy, napr.:although, however, despite, even though, in addition, therefore, moreover, nevertheless, furthermore, first of all, secondly, finally, in conclusion, to sum up etc.
lavanda
20.11.10,11:50
Ak môžem poradiť, skúsila by som to prepísať nasledovne.
Do prvého odseku by som spomenula rôzne veci, ktoré ľudí tešia (z uvedenej eseje napríklad peniaze, práca, umenie, hudba...), ale nespomenula by som to, čo teší mňa (aby som to potom mohla rozviesť v jadre) a v poslednej vete prvého odseku by som jasne napísala, ktoré tri veci tešia najviac mňa (=thesis). (Z uvedenej eseje si treba vybrať len 3 , napríklad The things that are the best happiness triggers for me are my family, my friends and moments spent with my mum over a cup of good coffee.)
V druhom, treťom a štvrtom odseku by som sa zamerala na tieto tri veci, každú by som uviedla v prvej vete toho „svojho“ odseku (ako „topic sentence“)a potom to rozviedla, vyargumentovala by som každú vec aspoň dvomi - tromi dôvodmi, prečo akurát toto ma robí šťastnou. Treba používať súvetia a spájacie výrazy na začiatku odseku aj medzi vetami.
V závere by som inými slovami zhrnula, čo som písala v troch bodoch jadra – keďže esej je na tému „Čo robí šťastnou mňa“, netreba spomínať iných ľudí, len seba, aby to nebolo od témy.
V práci majú byť jasne graficky viditeľné odseky (buď každý odsek písať so zreteľným odsadením, alebo ešte navyše aj medzi odsekmi vynechať riadok) a má ich byť ozaj len maximálne 5, inak sa penalizuje stavba a členenie textu práce.
majih
21.11.10,13:52
Ďakujem pekne za čas a ochotu, som ozaj rada že je takáto možnosť - kde dá niekto dobrú radu len tak :) Ešte raz vďaka