4326
25.11.05,09:35
Prosím Vás o radu. Študujem novelu zákona o dani z príjmov a nie je mi jasne nové znenie §11, kde je dolpnená aj možnosť odpočtu životného poistenia. Ale v novom znením odstavca 5 je uvedené členenie životného poistenia na dobu určitú a dobu neurčitú, lenže v odstavci 7 je uvedené, že podminekou nároku na odpočet je poistná doba dohodnutá na dobu neurčitú. Neviem ako tomu mám rozumieť. Ak mám poistnú zmluvu uzavretú na dobu dlhšiu ako 10 rokov ale je uzavretá na dobu určitú nie je možnosť opdpočtu nezdaniteľnej časti 12000 Sk? ďakujem vopred za pomoc
Chobot
25.11.05,08:46
Prosím Vás o radu. Študujem novelu zákona o dani z príjmov a nie je mi jasne nové znenie §11, kde je dolpnená aj možnosť odpočtu životného poistenia. Ale v novom znením odstavca 5 je uvedené členenie životného poistenia na dobu určitú a dobu neurčitú, lenže v odstavci 7 je uvedené, že podminekou nároku na odpočet je poistná doba dohodnutá na dobu neurčitú. Neviem ako tomu mám rozumieť. Ak mám poistnú zmluvu uzavretú na dobu dlhšiu ako 10 rokov ale je uzavretá na dobu určitú nie je možnosť opdpočtu nezdaniteľnej časti 12000 Sk? ďakujem vopred za pomoc

Áno, je moznost odpoctu v Tvojom prípade, ak koniec poistnej zmluvy je najmenej v tom roku, v ktorom dovrsis 55 rokov.

Ten odstavec 7 má 2 body a) a b). Môze nastat bud situácia, ze je poistná doba urcená, vtedy musí byt splnená podmienka, ze musí byt najmenej 10 rokov a výplata bude najskôr v 55 veku zivota, alebo situácia b), ze je na dobu neurcitú, vtedy musí byt nejako osetrené, ze výplata nenastane skôr nez v roku, kedy danovník dovrsi 55 rokov a tiez ze poistenie bude trvat najmenej 10 rokov.