darianka
08.12.10,10:41
Dobrý deň,
po vyštudovaní agnlickej univerzity, som sa vrátila na Slovensko a chcela som si nechať uznať môj diplom a titul. Na ministerstve ma odkázali na regulované povolania. Neviem presne u akého povolania nakoniec skončím, ale momentálne pracujem ako lektorka anglického jazyka v jazykovke. Vyštudovala som jazykovedu a literatúru, takže mojím oborom nie je pedagogika a teda neviem čo mám zadať do formulára na uznávanie dokladov. S prekladateľstvom ma odkázali na Ministerstvo spravodlivost a na vykonávanie povolania ako učiteľ je potrebné iné vzdelanie. Môžete mi prosím poradiť ako postupovať, na aké povolanie spĺňam podmienky? Vopred ďakujem
stikka
13.12.10,13:15
Ahoj,

Nasledovne moze pomoct .minedu.sk/index.php?rootId=415

Uznávanie ukončeného vzdelania zo zahraničia v SR
.minedu.sk/index.php?lang=sk&rootId=869

Na zamyslenie je aj Specialna statna jazykova skuska - prekladatelska/tlmocnicka - da sa urobit aj externe, teda nemusis tam chodit len sa prihlasis na skusku, k tomu je potrebne zdokladovat, ze si absolvovala minimum (asi 200, nepamatam presne) vyucovacich hodin
.1sjs.sk/sk/Statne-jazykove-skusky.alej

To moze otvorit dalsie dvierka.

Co sa tyka povolania, robit mozes co chces. Ked Ta zamestnavatel prijme s akymikolvek papiermi je to jeho volba, problem, riziko ci jackpot. A seriozny, co aj skola by mala byt, Ta prijme len ak to nie je v nesulade so zakonom. Nebudes prvy ucitel s nepedagogickym vzdelanim, bola by si vsak jeden z mala s dobrou anglictinou. Takze smelo do toho ak chces ucit.

Odporucam konzultovat personalnu agenturu, resp. urcite vyuzit jej sluzby pri hladani zamestnania.

Prajem vela zdaru.

Poznamka - kedze mam zatial na porade len dva prispevky a mala by som mat aspon 15 pred tym, ako mozem dat odkaz na web (?!?) , tak si tie 3w-cka www pred bodky budes musiet zadat manualne v odkazoch.
darianka
13.12.10,13:35
Dobrý deň stikka,