lucka1987
08.12.10,19:06
dobry den. potrebovala by som radu. pracujem ako predavacka a dostali sme vsetcia vypoovede s vypovednymi lehotami. zamestnavatel chce spravit inventuru. a chcela som sa spytat ci nam moze dat zaplatit pripadne manko ked sa tam inventura nerobila viac ako 4 roky a vystriedalo sa tam vela zamestnancov. ja pracujem vo firme 3 roky. moze to od nas vymahat pripadne sudnou cestou ak by sme to nechceli zaplatit??
gokko
09.12.10,11:50
pokiaľ nie je podpísaná hmotná zodpovednosť, tak manko vám zosobniť nemôže.
Llívia
09.12.10,12:04
dobry den. potrebovala by som radu. pracujem ako predavacka a dostali sme vsetcia vypoovede s vypovednymi lehotami. zamestnavatel chce spravit inventuru. a chcela som sa spytat ci nam moze dat zaplatit pripadne manko ked sa tam inventura nerobila viac ako 4 roky a vystriedalo sa tam vela zamestnancov. ja pracujem vo firme 3 roky. moze to od nas vymahat pripadne sudnou cestou ak by sme to nechceli zaplatit??
Ako píše Gokko.
Ak ste však mali podpísanú dohodu o hmotnej zodpovednosti, môže v zmysle príslušných ustanovení Zákonník práce zamestnávateľ vymáhať škodu, aj keď nebola inventúra robená 4 roky, a aj keď sa na pracovisku vystriedalo viacero zamestnancov.
Máš dohodou o hmotnej zodpovednosti podpísanú? (Dohoda nemusí byť zvlášť "na papieri", ale môže byť priamo súčasťou pracovnej zmluvy.)
Slávka1901
15.06.11,11:00
Dobrý deň, potrebujem radu podpisala som hmotnu zodpovednosť vo firme, kde pracujem pol roka. Rušili sme predajnu tak sa robila inventura 31.5.2011, ale šperky sa ratali v predajni, ale vyhotovenie a kontrolu robili vo firme do 13.6.2011. Vo februáry však bola predajňa vytopena a manageri a upratovačky to tam ratovali no nie za našej pritomnosti. Nepodpisovali sme ani žiadne inventurne papiere. 14.6.2011 nam ale strhli 60 eur. Pracovali sme na predajni 3 no platiť mame iba 2. Ako je to možne keď mame všetky podpisanu hmotnu zodpovednosť????? Prosim o rýchlu odpoveď
veronikasad
15.06.11,11:05