peter_bindas
14.12.10,14:33
Dobrý deň. Mám jednu otázku. Od júla 2009 som zamestnaný a popri tom aj podnikám . Chcem sa preto opýtať, ako to bude s odvodom do sociálnej poisťovne? Podnikám od roku 2008, a keďže v dobe začatia môjho podnikania som bol ešte študent, odvody do soc. poisťovne som neplatil. Zisky z môjho podnikania sú veľmi malé, ba až nulové. (minuloročný zisk cca 100 € (zisk-náklady)). Chcem sa preto opýtať ako to vlastne je? Budem platiť niečo do soc. poisťovne alebo nie? Za odpoveď vopred ďakujem.
zk24
14.12.10,13:39
Dobrý deň. Mám jednu otázku. Od júla 2009 som zamestnaný a popri tom aj podnikám . Chcem sa preto opýtať, ako to bude s odvodom do sociálnej poisťovne? Podnikám od roku 2008, a keďže v dobe začatia môjho podnikania som bol ešte študent, odvody do soc. poisťovne som neplatil. Zisky z môjho podnikania sú veľmi malé, ba až nulové. (minuloročný zisk cca 100 € (zisk-náklady)). Chcem sa preto opýtať ako to vlastne je? Budem platiť niečo do soc. poisťovne alebo nie? Za odpoveď vopred ďakujem.

Hranica pre povinne odvody do SP SZCO nezavisi od vysky zisku ale od vysky prijmu (vynosov, obratu), co bude od 1.7.2011 3948,84 €. V skutocnosti mozes byt v strate a odvody budes platit. Zisk/strata nie je rozhodujuca.
peter_bindas
14.12.10,13:42
OK. A odvody platím, aj ked ich za mna platí zamestnávateľ? Doteraz som neplatil nič a niesom ani dlžníkom na sociálnom poistení.
peter_bindas
14.12.10,13:47
Suma 3948,84 € sa berie ako príjem z podnikania? Alebo celkovo spolu aj s príjmom od zamestnávateľa (mzda). Moje zisky z podnikania nepresahujú sumu 3948,84 €.
zk24
14.12.10,13:48
OK. A odvody platím, aj ked ich za mna platí zamestnávateľ? Doteraz som neplatil nič a niesom ani dlžníkom na sociálnom poistení.

Co sa tyka zdravotneho poistenia, existuje nieco ako subeh zamestnania a podnikania, kedy sa mozes rozhodnut o vyske preddavkov a vsetko sa ti vyrovna v rocnom zuctovani.